ایران به این سادگی در برابر تهدید تسلیم نخواهد شد

ایران به این سادگی در برابر تهدید تسلیم نخواهد شد
مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز یکشنبه ۲ تیر مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، با تأکید بر اینکه مردم و مقام معظم رهبری با رهبری قاطعانه و داهیانه در برابر آمریکایی‌ها سر خم نمی‌کنند و ایستاده‌اند، افزود: آمریکا و ایادی آن بدانند که ایران به این سادگی در برابر تهدید‌های آن‌ها تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده و مقاومت می‌کند و با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد که امیدوارم این روند با وحدت و انسجام ادامه یابد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تروریست واقعی در دنیا هستند، ادامه داد: آمریکا است که کشور‌ها و حکومت‌ها را بر هم زده و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده و ناامنی ایجاد کرده و از سوی دیگر اعلام می‌کند می‌خواهیم مذاکره کنیم، این سوال مطرح می‌شود که با چه کسی باید مذاکره کرد؟ با کسی که جز ذلت ما به چیز دیگری قانع نیست و به دنبال ذلیل کردن ما است، البته این موضوع را باید در خواب ببیند. در ادامه سخنان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی طنین انداز شد.

جمهوری اسلامی بیش از هر حکومت و ملتی آماج ترور است

پزشکیان با بیان اینکه هفته قوه قضائیه نشاندهنده این است که جمهوری اسلامی بیش از هر حکومت، دولت و ملتی آماج ترور و کشتار‌های خیابانی قرار گرفته است، افزود: ایران به دلیل پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه از سوی آمریکا و ایادی قسم خورده این کشور آسیب دیده و این کشور‌ها به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بوده و هستند و این روندی که امروز آمریکا در پیش گرفته ادامه سیاست شومی است که به راه انداخته است.

چه کسانی ائمه‌جمعه ما را شهید کرده اند؟

پزشکیان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ایرانی‌ها تروریست هستند، ادامه داد: چه کسانی ائمه جمعه ما را شهید کرده اند؟، این موضوع کاملاً واضح است، اما آمریکایی‌ها می‌خواهند خود را به نفهمی و ناآگاهی بزنند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی جوانان، مسئولان، قضات و بزرگان جمهوری اسلامی ایران را ترور کردند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها و ایادی این کشور نه تنها در تیر ماه، بلکه در شهریور ماه نیز رئیس جمهور و نخست وزیر ایران را در انفجاری به شهادت رساندند.

سپاه با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها زد

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه با اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه و پشتیبانی‌هایی که از صدام جنایتکار انجام دادند، بمباران‌های شیمیایی علیه ایران به راه انداختند، افزود: همین آمریکا امروز نیز ما را تهدید می‌کند و با ارسال ناو جنگی و نیرو‌های نظامی تصور می‌کند که جوانان ما را می‌تواند به زانو دربیاورد. پزشکیان گفت: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران قدرتمند با اقدامی که چند روز قبل با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس انجام داد، در واقع مشت محکمی بر دهن آمریکایی‌ها زد و به آن‌ها ثابت کرد که کشور ما و ایران به این راحتی تسلیم یاوه‌گویی‌های آن‌ها نخواهد شد.

ایران در برابر تهدید‌های آمریکایی‌ها به این سادگی سر خم نکرده و جا خالی نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه ایران در برابر تهدید‌های آمریکایی‌ها به این سادگی سر خم نکرده و جا خالی نمی‌کند، ادامه داد: ایرانی‌ها و جوانان آن در برابر آمریکایی‌ها تسلیم نمی‌شوند و آمریکایی‌ها باید بدانند که کسی که می‌خواهد مذاکره کند تهدید نمی‌کند، کسی که می‌خواهد مذاکره کند تحریم نمی‌کند و کسی که می‌خواهد مذاکره کند بدترین تحریم‌ها را بر این مردم و ملت تحمیل نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه دولتی که ادعای گفتگو می‌کند، گفتگو‌های گذشته را پاره نکرده و زیر پا نمی‌گذارد، تصریح کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان به چنین افرادی اعتماد کرد و دوباره بر میز مذاکره با چنین افرادی نشست که به راحتی مذاکرات گذشته خود را زیر پا می‌گذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک آن به قضات و رئیس این قوه گفت: هفتم تیر بود که شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در یک انفجاری که توسط سازمان تروریست و منحله مجاهدین خلق اتفاق افتاد به شهادت رسیدند.

آغاز نشست علنی مجلس

جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد و طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان و اجرای اصل چهل و نهم قانون اساسی در دستور کار نمایندگان قرار دارد. جلسه علنی صبح امروز خانه ملت دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس آغاز شد. نمایندگان در ابتدا ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات را در دستور دارند. سپس وکلای ملت طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و همچنین طرح یک فوریتی الحاق موادی به قانون اجرای اصل چهل و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باعنوان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان را بررسی می‌کنند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.