گرمای هوا رفتنی نیست!

گرمای هوا رفتنی نیست!
دیشب اردبیل با دمای ۱۰ درجه خنک‌ترین مرکز استان بود و شهرکرد با ۱۱ درجه و زنجان با ۱۳ درجه در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند.
وی گفت: دمای تهران نیز در خنک‌ترین ساعات به ۲۴ درجه بالای صفر رسید.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می‌کنیم امروز همچنان گرمای هوا ماندگار شود، اما از فردا با شمالی شدن جریان هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر از دمای هوا کاسته شود.

کارشناس هواشناسی افزود: شمالی شدن جریان‌های هوا در استان‌های ساحلی در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله در تهران نیز تأثیرگذار خواهد بود.
ضرابی افزود: در نیمه جنوبی کشور تغییرات چندان قابل توجهی وجود ندارد و تنها می‌توان به پدیده وزش باد یعنی باد‌های ۱۲۰ روزه اشاره کرد به ویژه در منطقه زابل که در نیمه اول هفته با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.
وی گفت: البته سرعت وزش باد‌های شرقی در جنوب سمنان، شمال اصفهان، بخش‌های جنوبی تهران، قم و مرکزی به گرد و خاک در ساعات بعدازظهر منجر خواهد شد.
کارشناس هواشناسی افزود: در بخش‌های جنوب غرب کشورمان نیز در استان‌هایی مانند جنوب ایلام و استان خوزستان با کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش گرد و خاک روبرو خواهیم بود.
ضرابی گفت: به لحاظ رگبار‌های تابستانی در ارتفاعات رشته کوه البرز یعنی ارتفاعات مازندران و گیلان در ساعات بعدازظهر شرایط برای رگبار و رعد و برق فراهم خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی زاگرس نیز می‌توان به شمال استان فارس اشاره کرد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود فردا نیز همین شرایط را در آذربایجان‌های غربی، شرقی و استان اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین نیمه جنوبی ارتفاعات استان فارس داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی گفت: آب‌های خلیج فارس به دلیل وزش باد، مواج و متلاطم خواهد بود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.