ازدواج دختران زیر 13 سال را ممنوع می کنم

ازدواج دختران زیر 13 سال را ممنوع می کنم
نباید اجازه داد برخی مشکلات حوزه زنان تبدیل به مسائل سیاسی شود/ وزارت بهداشت دختر زیر 13 سال را کودک می‌داند/ مدارس خاصِ دختران بازمانده از تحصیل ایجاد شده است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با همکاری برخی استان ها و تشکل های مردم نهاد مدارسی خاصِ دختران بازمانده از تحصیل ایجاد شده است و این آمادگی را داریم که در مناطقی که نیاز است، بازهم این کار انجام شود.

«معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در خصوص «اقدامات معاونت زنان برای دختران» گفت: به عنوان معاونت زنان برای مشکلات، شرایط و مطالبات دختران، برنامه‌ریزی‌هایی داریم و کارگروه تخصصی در مورد موضوع دختران شکل داده‌ایم و ابعاد مختلف مسایل را در نظر بگیریم.

او ادامه داد: از نظر حقوقی یکی از مشکلات جدی دختران را ترک تحصیل، عدم دسترسی به تحصیلات ابتدایی و بازماندگانی از تحصیل می دانیم و در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش کارهای مشترک و خوبی انجام دادیم. با همکاری برخی از استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مدارسی خاصِ دختران بازمانده از تحصیل ایجاد شده است و این آمادگی را داریم که در مناطقی که نیاز است، بازهم این کار انجام شود.

ابتکار گفت: همچنین ممنوعیت بحث ازدواج زیر 13سال را برای دختران پیگیری می‌کنیم. در این مورد لایحه‌ای در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی بوده و لایحه‌ای مهمی است که جنبه بازدارندگی دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: موضوع دیگر آگاهی دختران و آموزش‌های لازم به آنان است که با وزارت آموزش و پرورش دوره‌هایی را در این خصوص طراحی کرده‌ایم تا موضوع مهارت‌های زندگی برای دختران بیشتر مورد تاکید قرار گیرد. با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز همکاری‌های ویژه‌ای در زمینه دختران داریم که به مهارت‌های زندگی برمی‌گردد و در آنجا کارهایی که صورت می‌گیرد، مستقیما بحث دختران را در بردارد. در حوزه سلامت دختران کار خوبی که با وزارت آموزش و پروش صورت گرفت، بازگشت دروس مربوط به تربیت بدنی برای دختران بود.

ابتکار اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا برای دختران‌مان فرصت خوبی فراهم شود که بتوانند، برای اعتلای شخصی و خانوادگی موثر باشند.

او گفت: یکی دیگر از طرح‌ها، گفت‌وگوی بین نسلی است و تاکید داریم آموزش و مهارت لازم باید در خانواده ایجاد شود تا دخترها و پسرها بیشتر شنیده شوند و مطالبات و خواسته‌هایشان مورد توجه قرار گیرد. مهارت‌های ارتباطی را به عنوان محور مهم در نظر داریم.

معاون رئیس جمهور در خصوص ازدواج دختر سیرجانی گفت: گرفتن گواهی رشد دست پزشکی قانونی است. وزارت بهداشت زیر 13 سال را کودک می‌داند نظر ما هم همین است. اصرار به اصلاح قانون داریم تا ازدواج براساس تشخیص‌های درست و روابط منطقی بین دختر و پسر شکل گیرد و موفق باشد.

او در خصوص اتفاق شکل گرفته در تهرانپارس برای یک دختر گفت: دراین خصوص با وزیر کشور هم صحبت و تذکر داده شده و فکر می‌کنیم نسبت به این موضوعات باید مقداری توجه بیشتر به شرایط دخترتان وجود داشته باشد. نباید اجازه دهیم این موضوعات تبدیل به مسائل سیاسی و یا منجر به جبهه گیری شود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.