سلطان خراسان با نوای افغانستانی | حضرت رضا راه زائر تو دوره

سلطان خراسان با نوای افغانستانی | حضرت رضا راه زائر تو دوره
یکم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) است؛ بزرگ بانویی که به همراه برادرش امام رضا (ع)، آموزگاران تقوا، احسان و کرامت برای تمامی اعصار شدند. به همین مناسبت در کشورمان فاصله میان ولادت کریمه اهل بیت (س) تا تولد امام هشتم (ع)، دهه کرامت نامیده شد تا ارزش وجودی آن خوبان را همگان دریابند. این دهه مبارک یادآور بسیاری از نکته‌های متعالی و مفاهیم ارزشمند در دین مبین اسلام است. فرصتی شایسته که لطیف‌ترین علایق، مهر و وفای بی همتای یک خواهر نسبت به مقام شامخ و والای برادر خویش را نشان می‌دهد.

امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) روز یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هـ. ق در مدینه دیده به جهان گشود. از جمله رویداد‌های مهمی که در تاریخ ایران از جایگاه والایی برخوردار است، سفر امام رضا (ع) به ایران و استقرار ایشان در مرکز خلافت، یعنی مرو (خراسان) در جایگاه ولایتعهدی است. هر چند این سفر با اصرار‌های مأمون، خلیفه وقت عباسی، صورت پذیرفت؛ اما در عمل دارای آثار و پیامد‌های درخشانی است.

همزمان با دهه کرامت نماهنگ زیبایی از عرض ارادت به سلطان خراسان با نوایی افغانستانی در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده می‌کنید. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.