آمریکا باعث نقض برجام ایران شد

آمریکا باعث نقض برجام ایران شد
مجری این شبکه تلویزیونی پس از اعلام خبر سفر فرستاده رئیس جمهور فرانسه به تهران برای گفتگو با مقامات ایران در ارتباط با آخرین تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک برجام، در ارتباط تصویری مستقیم با ناتالی توچی، مشاور ویژه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (در رم) در این باره گفت و گو کرد.

مجری سی ان ان گفتگوی تصویری را اینطور شروع کرد که اتحادیه اروپا در وضعیت بدی گرفتار شده است. آیا اینطور نیست؟

توچی گفت: بله همینطور است. زیرا آمریکا از یک سال و سه ماه پیش برجام را نقض کرده است و وضعی به وجود آورده است که یکی از طرف های این توافقنامه به تعهداتش پایبند نبوده است و همین مسئله انگیزه ای شده است تا طرف مقابل یعنی ایران همین کار را بکند.

وی افزود آنچه که تاکنون شاهد آن بوده ایم این بوده است که ایرانی ها دو موضوع را اعلام کرده اند. آنها نخست اعلام کردند که موجودی اورانیوم غنی شده انبار شده خود را از مقدار اعلامی 300 کیلوگرم افزایش می دهند. و حالا می بینیم که برای دومین بار اعلام می کنند غنای اورانیوم خود را از 3.67 درصد اعلامی در برجام افزایش می دهند. هر دوی این اقداماتی که ایران تاکنون اتخاذ کرده است به منزل نقض و تخطی از برجام نیستند. ولی با محدودیت هایی که در برجام برای ایران در نظر گرفته شده است، سازگاری ندارند -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.