سختی داریم، اما دل مرده نیستیم

سختی داریم، اما دل مرده نیستیم
رئیس جمهور با بیان اینکه به رغم مشکلات ما دست به سوی خارجی‌ها و صندوق‌های بین المللی دراز نکردیم، گفت: امسال بدهی ما نسبت به پارسال ۲۵ درصد کاهش داشت.

آقای روحانی با بیان اینکه اگر کسی امروز مدعی شود که در ایران اسلامی، نظام، ملت و دولت ما ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند سخنی ناصحیح گفته است، افزود: ما مشکل داریم و در شرایط سختی زندگی می‌کنیم، ولی دست به دست هم داده ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این‌ها شعار نیست و برای این حرف‌ها دلیل دارم، گفت: در این مدت ۱۴ ماهه‌ای که فشار تحریم بر ما تشدید شده است، آیا بدهی خارجی مان افزایش پیدا کرده؟ خیر؛ در این مدت یعنی از اواخر سال ۹۶ بدهی ما کاهش پیدا کرده است، یعنی در سال ۹۶، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی خارجی داشتیم، اما امروز که در خدمت شما هستم بدهی خارجی ما ۹ و نیم میلیارد دلار است؛ یعنی حدود ۲۵ درصد بدهی خارجی ما کاهش پیدا کرده است.

وی در این باره افزود: به رغم اینکه ما در شرایط سختی قرار گرفته ایم، اما به سمت بیگانگان و صندوق‌های بین المللی دست دراز نکرده ایم و در عین حال بدهی‌های سال‌های گذشته را هم جبران کرده ایم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.