پروژه نفوذ ؛ طراحی ناکام

پروژه نفوذ ؛ طراحی ناکام
۲۰ سال پیش، زد و خورد مقابل دانشگاه تهران...
برای آنکه ریشه این زد و خورد را جستجو کرد باید به چند روز قبل از آن یعنی ۱۷ تیر ۱۳۷۸ بازگشت.
مجلس شورای اسلامی در حال بررسی اصلاحیه قانون مطبوعات است که روزنامه سلام به مدیر مسئولی موسوی خوئینی‌ها، تیتری جنجالی می‌زند.
این روزنامه، اصلاح قانون مطبوعات را پیشنهاد سعید امامی عنوان می‌کند.
مجمع روحانیون مبارز منتسب به چپ سنتی نیز با صدور اطلاعیه‌ای به اصلاح قانون مطبوعات اعتراض می‌کند، همین شیوه را روزنامه‌ها و نشریه اصلاح طلب دنبال می‌کنند.
۱۶ و ۱۷ تیر، تجمعاتی پراکنده در دانشگاه تهران با اعلامیه‌های دفتر تحکیم وحدت برپا می‌شود و با سخنرانی‌های اعتراضی به شب ۱۸ تیر ۱۳۷۸ می‌رسد از این لحظه به بعد، این روایتَ کمیته تحقیق شورای عالی امنیت ملی از حوادث کوی دانشگاه در ۱۸ تیر است...

۲۰ سال پیش آمریکا با نفوذ در برخی جناح‌ها و افراد به نام اصلاحات و دموکراسی خواهی به دنبال آشوب خیابانی بود، ۲۰ سال بعد آمریکایی‌ها با همان نفوذی‌ها و با همان ابزار تحریم اقتصادی به دنیال اعتراض خیابانی است.
۲۳ تیر، حضور چشمگیر مردم در خیابان‌ها پروژه نفوذ و براندازی نظام را ناکام گذاشت؛ پروژه‌ای که در هر دهه با یک نقشه به مقابله آمده؛ یک بار در انتخابات ۸۸ و بار دیگر هم با تحریم‌های سخت در ۹۸؛ این بار باز هم مردم، همان‌ها که صف خود را از برخی خواص و جناح‌ها در فتنه‌ها جدا کردند، پای انقلاب تا امروز پای کار بودند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.