دنیا باید از سپاه به خاطر امنیت خلیج فارس سپاسگزار باشد

دنیا باید از سپاه به خاطر امنیت خلیج فارس سپاسگزار باشد
روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: همچنان که بار‌ها تأکید کرده‌ایم کاهش تعهدات کشورمان موقتی است و چنانچه آن‌ها به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند، قابلیت بازگشت به شرایط قبل از کاهش تعهدات‌مان را داریم و چنانچه طرف مقابل اقدامات درست و متعادلی انجام دهد و آتش بس در جنگ اقتصادی حاصل شود، فرصتی ایجاد خواهد شد که با یکدیگر سخن گفته و به نتیجه برسیم و البته در این زمینه کشور‌هایی هم واسطه هستند و مکاتبات و تماس‌هایی در حال انجام است و همه بدانند که هرگز فرصت مذاکره را از دست نخواهیم داد.
رئیس جمهور گفت: در فرصت ۶۰ روزه اول اگر چه طرف مقابل تحرکاتی انجام داد، اما از نظر ما اقدام آن‌ها کافی نبود از این رو بعد از آن از دو تعهد دیگر خارج شدیم. در این فرصت تلاش‌ها و پیشنهاد‌های زیادی از طرف کشور‌های مختلف مطرح و انجام شده است تا کاهش تعهدات خود را متوقف کنیم و آن‌ها نیز در مقابل اقداماتی انجام دهند، اما پیشنهادات آن‌ها از نظر ما متعادل و متوازن نبود و بدون تردید اگر اقدامات‌شان متعادل بود آن را می‌پذیرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه کاملاً برای مذاکره عادلانه و عزتمندانه آمادگی داریم، اما حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم قرار بگیریم، تصریح کرد: تسلیم را غیرجایز می‌دانیم و آن را ملت ایران و قانون اساسی نمی‌پذیرد، اما برای مذاکره عادلانه و محترمانه همیشه آمادگی داشته و الان هم آماده هستیم.

روحانی گفت: با کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌های جهان مکاتبه و تماس داریم، اما تا امروز به نقطه مطلوب نرسیدیم چرا که پیشنهاد‌هایی که داشتند، متعادل نبوده است، اما همچنان روند فعالیت‌های سیاسی را ادامه خواهیم داد و چنانچه به نتیجه نرسیم و فرصت ۶۰ روزه دوم هم به پایان برسد، حتماً گام سوم را نیز برمی‌داریم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.