منتظر نتایج اقدامات عملی اروپا هستیم

منتظر نتایج اقدامات عملی اروپا هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما چندان نمی‌توانیم روی تعهدات شفاهی و بیانیه‌های سیاسی اروپا حساب کنیم و منتظر نتایج اقدامات عملیاتی آن‌ها هستیم.
موسوی در خصوص نشست اخیرکمیسیون مشترک برجام نیز گفت: نشست سازنده‌ای بود و گفتگو‌ها صریح و قاطع بود. هیات ایرانی بی عملی اروپا و اقدامات فشل آن‌ها را مطرح کرد و آن‌ها هم از اقدام ایران ابراز نارضایتی کردند.
وی اضافه کرد: هر اتفاقی که تا پایان مهلت شصت روزه دوم رخ دهد امیدواریم عملیاتی باشد چرا که ما چندان نمی‌توانیم روی تعهدات شفاهی و بیانیه‌های سیاسی که اعلام می‌کنند حساب کنیم و منتظر نتایج اقدامات عملیاتی آن‌ها هستیم.
موسوی با بیان اینکه اروپایی‌ها در حرف زدن کم نمی‌آورند اظهارداشت: این دفعه احساس کردیم کمی جدی‌تر شدند، ولی روی حرف آن‌ها حسابی نداریم و تنها اقدامات عملیاتی آن‌ها را مد نظر داریم.
وی تاکید کرد: انتظارات و توقعات ما کاملا برای طرف‌های اروپایی مشخص است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص دستور کار گفتگو‌های انجام شده میان طرف‌های ایرانی و عمانی افزود: آن چیزی که در خبر‌ها آمد همان چیزی بود که در جریان ملاقات طرف‌های ایرانی و عمانی مطرح شده است.
وی ادامه داد: اینکه ایشان به صرف میانجی گری آمده باشد تایید نمی‌کنم، ولی در خصوص مجموعه‌ای از مسائل منطقه‌ای بحث و گفتگو شد.
موسوی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ملاقات‌های آقای ظریف درنیویورک گفت: آقای ظریف هر زمان به نیویورک می‌رود بنا به درخواست طرف‌های آمریکایی که میتواند رسانه‌های آمریکایی یا نمایندگان کنگره باشند ملاقات‌هایی دارند و عمدتا مواضع جمهوری اسلامی ایران را به صراحت برای افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار تشریح می‌کنند.
وی تصریح کرد: هیچ ملاقاتی با افراد رسمی دولتی صورت نمی‌گیرد و ملاقات با نمایندگان افکار عمومی است.
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: شاهدید که وزیر خارجه و اعضای هیات نمایندگی ما را محدود کردند و این یعنی بیم آن دارند که صدای ما بهتر در آنجا شنیده شود.
موسوی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رویکرد امارات گفت:: تغییر رویکرد امارات را گامی مثبت ارزیابی میکنم که میتواند به ثبات و امنیت منطقه و کاهش تنش‌های مطنقه‌ای از جمله در یمن منجر شود.
وی اضافه کرد: ما این گام‌ها را با دقت رصد می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم در این مسیر کمک خواهیم کرد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.