خونین‌ترین ماه در افغانستان

خونین‌ترین ماه در افغانستان
سازمان ملل متحد اعلام کرد ماه گذشته میلادی با هزار و پانصد کشته و زخمی، خونین‌ترین ماه برای غیرنظامیان در سه سال اخیر در افغانستان بود.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار گزارشی بدون اعلام آمار تفکیکی کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامی اعلام کرد: در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) هزار و پانصد غیرنظامی افغان براثر جنگ، حملات تروریستی و انفجار‌های کنار جاده‌ای در افغانستان کشته یا زخمی شدند که این میزان تلفات از ماه «می» ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است.

سازمان ملل متحد افزود: حمله با خودرو‌های بمبگذاری شده عامل پنجاه درصد تلفات غیرنظامیان افغان در ماه گذشته بود و دو حمله تروریستی داعش نیز از خونین‌ترین حملات به غیرنظامیان در ماه گذشته محسوب می‌شود.
براساس این گزارش: حمله گروهی به دفتر یک جریان سیاسی در کابل و انفجار مین کنار جاده‌ای در مسیر هرات – قندهار در مسیر یک اتوبوس از پیچیده‌ترین حملاتی بود که تاکنون هیچ گروهی مسوولیت آن را برعهده نگرفته است.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد: تشدید درگیری و جنگ در افغانستان فقط به افزایش کشتار غیرنظامیان افغان منجر خواهد شد و اکنون زمان آن فرا رسیده است که با خویشتنداری به حفظ جان غیرنظامیان احترام بگذاریم.
چندی قبل نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در گزارش شش ماهه خود از تلفات غیرنظامیان افغان اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری میلادی نزدیک به چهار هزار غیرنظامی در افغانستان کشته یا زخمی شدند که میزان تلفات غیرنظامیان براثر حملات هوایی نظامیان خارجی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حدود چهل درصد افزایش یافت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.