فتنه جدید آمریکایی‌ها در لبنان با انتشار بیانیه‌ای چند خطی

فتنه جدید آمریکایی‌ها در لبنان با انتشار بیانیه‌ای چند خطی
بیانیه مداخله جویانه سفارت آمریکا در لبنان با واکنش تند مردم، حزب الله و نمایندگان مجلس این کشور همراه شد.

در این بیانیه مداخله جویانه که درباره ترور نافرجام وزیر مشاور در امور پناهجویان دولت لبنان است، سفارت آمریکا در بیروت با ادعای اینکه برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از این پرونده سوءاستفاده می‌کنند از دستگاه قضایی لبنان خواسته است عادلانه حکم دهد.

در بیانیه سفارت آمریکا در بیروت که سه شنبه شب صادر شد آمده است: هر گونه تلاش برای سوءاستفاده از حادثه تاسف بار «قبرشمون» در نهم تیر با هدف رسیدن به اهداف سیاسی مردود است.

سفارت آمریکا در بیروت به روشنی اعلام کرده است که از مسئولان لبنانی توقع دارد بدون جنجال آفرینی طایفه‌ای و سیاسی برای تحقق عدالت در این پرونده عمل شود.

در ادامه این بیانیه مداخله جویانه، آمریکا ادعا کرده است که از حل عادلانه شفاف در دستگاه قضایی و بدون دخالت سیاسی حمایت می‌کند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای هدف این اقدام سفارت آمریکا را تشدید بحران در لبنان خواند.

ایلی فرزیلی نائب رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر حفظ حاکمیت لبنان گفت: برخی کشور‌ها هر حادثه‌ای را بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی لبنان می‌دانند.

وئام وهاب رئیس حزب الاتحاد العربی لبنان هم در صفحه توییتر خود با انتقاد شدید از بیانیه سفارت آمریکا نوشته است: اظهارات سفارت آمریکا یک مداخله آشکار برای فشار آوردن به دستگاه قضایی لبنان است.

«قاسم هاشم» نماینده اهل سنت در مجلس لبنان در واکنش به این بیانیه، احضار سفیر آمریکا را به دلیل مداخله آشکار وی در حاکمیت کشورش خواستار شد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.