روشن شدن جرقه بحران سیاسی در دولت ایتالیا

روشن شدن جرقه بحران سیاسی در دولت ایتالیا
از رم؛ ادامه اختلاف در دو حزب ائتلافی دولت ایتالیا و بالا گرفتن تنش میان رهبران دو حزب « اتحاد» و « جنبش 5 ستاره »، بحران سیاسی را برای دولت این کشور رقم زده است
متئو سالوینی وزیر کشور و رهبر حزب راستگرای افراطی «اتحاد»، در دیدار با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با پافشاری بر این که بین دو حزب ائتلافی دولتی در موضوعات مختلف، دیگر اتفاق نظر وجود ندارد و دولت عملا از اکثریت در پارلمان برخوردار نیست، پایان گرفتن عمر این دولت ائتلافی را خواستار شد.
سالوینی گفت: باید انتخابات زودهنگام برگزار شود و من از ایتالیایی ها سئوال می کنم آیا می خواهند اختیار کامل به من بدهند تا آنچه را که وعده داده بودیم بدون آنکه کسی سد راه ما شود، کاملا به مرحله اجرا بگذاریم »؟
در همین حال با بالا گرفتن تنش در میان احزاب ائتلافی و درخواست حزب اتحاد برای برگزاری انتخابات زود هنگام، نخست وزیر ایتالیا در نشستی مطبوعاتی در محل کاخ نخست وزیری ایتالیا با انتقاد از سالوینی، از او خواست با حضور در مجلسین این کشور دلایل تصمیم خود را برای سقوط دولت، برای پارلمان و مردم ایتالیا تشریح کند.
کونته گفت: « وزیر کشور و رهبر حزب « اتحاد » قصد دارد از طریق برگزاری انتخابات زودهنگام از محبوبیت این حزب در میان رای دهندگان ایتالیایی بهره برداری کند».
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب اتحاد به رهبری سالوینی، با رویکردی ضد مهاجرتی، هم اکنون از قدرت کافی برخوردار است و وزیر کشور به خوبی آگاه است که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام آرای بیشتری نسبت به انتخابات سیاسی گذشته کسب خواهد کرد.
هم اکنون نمایندگان پارلمان ایتالیا در تعطیلات تابستانی به سر می برند و مجلسین تعطیل است. به گفته کارشناسان این احتمال وجود دارد که در 10 روز آینده نمایندگان، به دلیل بحران دولت به پارلمان فراخوانده شوند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.