کشتی ایرانی به زودی آزاد می‌شود

کشتی ایرانی به زودی آزاد می‌شود
جلیل اسلامی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دریانوردی گفت: برای آزادسازی این کشتی تلاش‌های زیادی از سوی وزارت امور خارجه در جریان است و طرف انگلیسی هم علاقه مندی خود را به حل و فصل موضوع ابراز کرده و اسناد مربوطه هم که به حل و فصل موضوع کمک می‌کند، بین دو کشور از کانال‌های رسمی و غیر رسمی تبادل شده است.
وی ظهار امیدواری کرد در آینده خیلی نزدیک، این مشکل توسط دولت انگلیس حل و فصل شود و کشتی گریس وان با پرچم ایران به کار خود ادامه دهد.
اسلامی همچنین اخبار در خصوص آزاد سازی کشتی ایرانی توسط نیرو‌های نظامی انگلیس در تنگه جبل الطارق را تا این لحظه تکذیب کرد و گفت: این کشتی به دلایل غلط و غرض ورزی توقیف شده است و همچنان در توقیف است و امیدواریم تلاش‌های وزارت امور خارجه و دولت ایران هرچه زودتر به نتیجه برسد و این کشتی رفع توقیف شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از رشد ۳/۸ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در چهار و نیم ماه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون، ​ ۵۹ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است که رشدی ۳/۸ درصدی را نشان می‌دهد ضمن اینکه این میزان در حوزه تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی، بیش از ۸ درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: رشد تخلیه و بارگیری بنادر در حوزه محصولات نفتی، ​ اندکی منفی بوده است که این امر، ناشی از کاهش صادرات نفت خام بوده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.