سقوط سهمگین ارزش معاملات در بازار بورس وال استریت

سقوط سهمگین ارزش معاملات در بازار بورس وال استریت
بازارهای آمریکا روز چهارشنبه پس از شدت گرفتن نگرانی ها درباره رکود احتمالی، سقوطی ناگهانی را تجربه کردند و کار به جایی رسید که شاخص داوجونز با کاهش بیش از 800 واحدی روبرو شد.
پس از افزایش بهای شاخص در روز سه شنبه که در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به تاخیر انداختن اعمال تعرفه های تازه تحمیل شده بر کالاهای وارداتی از چین اتفاق افتاد، ارزش بهای شاخص داوجونز نزدیک به 2 درصد کاهش یافت در حالی که شاخص S&P 500 با کاهش 1.4 درصدی روبرو شد. شاخص نزدک نیز کاهش 1.55 درصدی را تجربه کرد.

بانک آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال جاری با احتمال 1 به 3 وارد رکود می شود. در همین حال، ارزش سهام بانک آمریکا 2.75 درصد و ارزش سهام جی پی مورگان نیز 2.5 درصد سقوط کرد.

پایگاه اینترنتی پولیتیکو نیز با اشاره به سقوط شدید ارزش معاملات در بازار بورس وال استریت طی روز چهارشنبه نوشت: طوفانی که امروز و در جریان کاهش شدید ارزش معاملات در وال استریت رخ داد هشدار دهنده وقوع طوفانی دیگر در اقتصاد آمریکاست. این سقوط به نگرانی ها درباره گرفتاری دولت ترامپ در رکود اقتصادی شدید طی سال آینده دامن زده است. وضعیتی که بطور بالقوه می تواند پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 با چالش اساسی مواجه کند.
نشانه های وحشت از تبعات جنگ تجاری آمریکا با چین، در کاخ سفید نمایان شد
به گزارش ای بی سی نیوز، همزمان با تداوم سقوط آزاد شاخص سهام بازار بورس آمریکا، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به شدت دچار وحشت و دست پاچگی شده است به طوری که نشانه های این وحشت از در و دیوار کاخ سفید نمایان شده است.
شاخص سهام داوجونز که شاخصی صنعتی است با افت بیش از هشتصد و یک واحدی به بیست و پنج هزار و چهارصد و هفتاد و هشت ممیز شصت و هفت صدم واحد رسید.
ترامپ اعلام کرده بود از ماه سپتامبر، تعرفه های جدید 10 درصدی درباره کالاهای چینی اعمال خواهد کرد که به آمریکا وارد می شود.
ولی مستاجر کاخ سفید در جدیدترین تغییر جهت راهبردی خود روز سه شنبه در اقدامی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی علیه تمدید اجاره نامه خود در کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا، اعلام کرد اعمال تعرفه گمرکی 10 درصدی بر محصولات چینی را که قرار بود از اول سپتامبر اجرایی شود، به تاخیر خواهد انداخت.
ادامه جنگ تجاری امریکا با چین علاوه بر اینکه در بخش محصولات کشاورزی آمریکا خود را نشان داده است بلکه کم کم باعث افزایش قیمت کالاهای مصرفی سبد خانوارهای آمریکایی نیز شده است.
بالا رفتن هزینه‌های زندگی خانوارهای آمریکایی، برای دونالد ترامپ که با شعار بهبود شرایط اقتصادی، رای طبقه متوسط و نیازمند این کشور را از آن خود کرد، خبر خوبی نیست. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.