موسیقی غم انگیز فیلم سفیر

موسیقی غم انگیز فیلم سفیر
موسیقی فیلم سفیر اثر کامبیز روشن روان با اجرا و تنظیم میثم مروستی

فیلم سینمایی سفیر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی فریبرز صالح و کیهان رهگذار است. این اثر سینمایی در سال ۱۳۶۱ خورشیدی ساخته شد و در اولین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.
این فیلم با توجه به اینکه به حواشی واقعه عاشورا و خدعه و نیرنگ ابن زیاد، همچنین خیانت کوفیان می پردازد در دوران خود بسیار تاثیرگذار بود.
قیس بن مسهر با نامه‌ای از سوی حضرت امام حسین علیه السلام برای سلیمان بن صرد خزاعی راهی کوفه میشود که در راه توسط ماموران ابن زیاد والی کوفه دستگیر و به زندان می افتد. در زندان به وی گفته می شود که در صورت سخنرانی بر علیه قیام امام حسین علیه السلام از زندان آزاد خواهد شد، وی با پذیرفتن این شرط به روی منبر رفته اما علیه یزید بن معاویه لعنة الله علیه سخنرانی می کند. پس از این سخنرانی به دستور ابن زیاد ایشان را به دارلاماره برده و از سردر آن به پایین می اندازند و اینگونه به شهادت میرد می شود.
قِیس بن مُسَهَّر صیداوی اَسدی، سفیر بین حضرت امام حسین علیه السلام ، کوفیان و حضرت مسلم بن عقیل است که در قادسیه به دست نیروهای عبیدالله بن زیاد گرفتار شد و چند روز پیش از واقعه عاشورا به شهادت رسید. نام وی در زیارت ناحیه مقدسه آمده‌است.
نام کامل وی «قیس بن مسهر بن خلید بن جندب بن منقذ بن جسر بن نکرة بن صیداء» است. قبیله قیس به بنی صیدا معروف بودند، بنی صیداء طایفه‌ای از بنی اسد به‌شمار می‌آمد، بدین جهت در بعضی از منابع، وی جزء شهدای بنی اسد به‌شمار آمده‌است.از آنجا که نام یکی از اجداد او نکره است وی را قیس بن مسهر نکری نیز گفته‌اند. وی را مردی شریف، شجاع و مخلص خاندان اهلبیت عصمت و طهارت معرفی کرده‌اند. کمیت اسدی در شعری وی را شیخ بنی صیداء دانسته است. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.