دارایی مسئولان رو می‌شود...!

دارایی مسئولان رو می‌شود...!
مراسم افتتاحیه «سامانه ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» با حضور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد.
«سامانه ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با حضور حجت الاسلام شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در محل این مرکز افتتاح شد.
رییس قوه قضاییه هفته قبل دارایی خود را به رهبری اعلام کردند
به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: بدون تردید شهدای ما مهمترین دستاوردی بوده که انقلاب اسلامی داشته است. امروز ایران اسلامی با داشتن این شهدا و ایثارگران و جانبازان الگویی برای جهان اسلام است.
وی افزود: امروز اقدام مبارکی توسط دستگاه قضایی شکل گرفته است و آن هم افتتاح سامانه ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران است.
شهریاری با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی، تصریح کرد: افرادی که تحت شمول این اصل هستند؛ رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان است که باید قبل و بعد از خدمت، دارایی خود را ثبت کنند.
وی افزود: هر کسی که قرار است حکمی برایش صادر شود و اگر می خواهد متصدی شود، باید قبل از آن تعهد بدهد که لیست دارایی‌اش را اعلام می کند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشد. در واقع شرط تصدی مسولیت‌ها این است که هرکسی که حکمی برایش صادر می شود باید حتما فهرست دارایی‌های خود را اعلام کند.
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ما مترقی ترین اصل قانون اساسی را اصل ۱۴۲ می دانیم زیرا بالاترین مقام کشور در این اصل ملزام شده که دارایی خود را قبل و بعد از خدمت ثبت کند تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد.
شهریاری تصریح کرد: زمان ثبت دارایی به این صورت است که مسئولان باید دارایی های خود را قبل و بعد از هر دوره خدمتی اعلام کنند.
وی ادامه داد: هدفی که قوه قضاییه و قانون تعیین کرده این است که به اموال مسئولان رسیدگی شود تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد. همه باید دارایی‌های خود را به رییس قوه قضاییه و کمیته سه نفره اعلام کنند و رییس قوه قضاییه هم باید دارایی خود و همسر و فرزندان را قبل و بعد از خدمت به مرجعی که رهبری اعلام می‌کنند اعلام کند. باعث افتخار است که ریاست قوه قضاییه هفته قبل دارایی خود را به رهبری اعلام کردند.
گفتنی است؛ اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۱۱ شهریورماه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان گفت: همانگونه که در آغاز دوره مسئولیت جدید، ریاست قوه قضاییه وعده داده بود که سازو‌کار اجرای قانون نحوه رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات و مسئولان را عملیاتی و اجرایی نماید، ابتدائا آیین نامه این قانون تنظیم شد و در آیین نامه آن پیش بینی گردید که ظرف دوماه سامانه ثبت اموال و دارایی‌هایی مقامات و مسئولان از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بارگذاری و آماده ثبت اطلاعات و اموال مشمولان قانون شود.
وی افزود: این سامانه از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مهیا و بارگذاری شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.