مشت آهنین سیسی؛ دیروز در مصر چه گذشت؟

مشت آهنین سیسی؛ دیروز در مصر چه گذشت؟
روز جمعه مصر شاهد آماده باش امنیتی گسترده بود. پلیس اقدامات گسترده ای اتخاذ کرده و نیروهای زیادی را در نقاط مختلف کشور مستقر ساخته بود. برای جلوگیری از تظاهرات مخالفان سیسی؛ خیابان ها، راه ها و پل های منتهی به میدان تحریر بسته شده بود. سازمان متروی قاهره نیز از بسته بودن ایستگاه های اوپرا، سادات، عبدالناصر و عرابی در وسط قاهره خبر داده بود. در مقابل اما به هواداران سیسی اجازه داده شد که تجمع کنند که مهمترین آن ها تجمعی در شهرک النصر قاهره بود. در تصاویر پخش شده از این تجمع جوانان زیادی با لباس های یکپارچه دیده می شود که به نظر می رسد سربازان مدارس نظامی هستند.
با وجود این تدابیر، مخالفان سیسی در قنا، جیزه و اقصر به خیابان ها آمدند و خواستار کناره گیری او از قدرت شدند. سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای تظاهرات را حق هواداران و مخالفان سیسی برشمرد و تاکید کرد نیروهای امنیتی مصر طی هفته گذشته نزدیک به دو هزار نفر از مخالفان سیسی را که در تجمعات اعتراضی شرکت کرده بودند را بازداشت کرده است.
محمد علی پیمانکار و بازیگر مصری که تجمعات اعتراضی با فراخوانی او انجام می شود از فرمانده ارتش مصر خواست که طرف مردم را بگیرد.
یکی از کاربران مصری در توییتر درباره اوضاع دیروز قاهره نوشت خیابان ها و میدان ها بسته شده و پلیس، تلفن همراه عابران را بررسی می کند و هر کس که با مخالفان سیسی ارتباطی داشته باشد را دستگیر می کند.
کاربر دیگری حاضران در تجمع هواداران سیسی را متهم کرد که برای گرفتن پول و کارتن مواد غذایی در این تجمع شرکت کرده اند.
کاربر دیگری نوشت که تظاهرات علیه سیسی پایان نیافته و ادامه خواهد داشت.
محمد علی که در اسپانیا به سر می برد همچنان از مردم خواسته است که به تظاهرات علیه سیسی ادامه دهند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.