رئیس جمهور: گام سوم کاهش تعهدات؛ تحولی بزرگ

رئیس جمهور: گام سوم کاهش تعهدات؛ تحولی بزرگ
رئیس جمهور با بیان اینکه از دی ماه ۹۶ وارد شرایط جدیدی ابتدا از داخل و بعد از خارج شدیم، گفت: ما درحالی وارد سال ۹۷ شدیم که شرایط بسیار سخت و مشکل بود.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در نشست خبری افزود: در سال ۹۷ پیش بینی‌های خارجی‌ها و همین طور برخی تحلیل گران اقتصادی داخلی این بود که سال بسیار سختی پیش رو داریم و سال سخت تری در ۹۸ خواهیم داشت.
رئیس جمهور ادامه داد: حتی برخی از تحلیلگران در برخی رسانه‌ها بحث تورم سه رقمی را مطرح کردند.
آقای روحانی با بیان اینکه خوشبختانه در ۱۸ ماه گذشته ملت بزرگ ایران، دولت و سایر ارکان نظام توانسته اند از این طوفان عبور کنند، گفت: امروز قاطعانه اعلام می‌کنیم توطئه‌های امریکا، استکبارجهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه برای آسیب جدی زدن به نظام جمهوری اسلامی پایان یافته است.
رئیس جمهور افزود: با هوشمندی، صبر، استقامت و ایستادگی توانسته ایم از شرایط بحرانی و شبه بحرانی عبور کنیم.
آقای روحانی با بیان اینکه از اردیبهشت سال ۹۸ شاخص‌های ما مسیر و حرکت درستی را طی می‌کند، گفت: در این دوران تورم نقطه به نقطه از پنجاه و دو درصد به سی و چهار درصد رسیده است بنابراین در این چند ماه تورم به سرعت کاهش پیدا کرده و پیش بینی‌ها این است که روند کاهشی تا پایان سال ادامه یابد.
رئیس جمهور افزود: در تورم ۱۲ ماهه نیز حرکت کمی کندتر از تورم نقطه به نقطه آغاز شده، اما تورم ۱۲ ماهه نیز با تاخیر از تورم نقطه به نقطه تبعیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور که سال گذشته منفی بود روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: البته هنوز آمار‌های دقیق بیرون نیامده، اما پیش بینی‌ها این است که ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی مثبت داشته ایم.
رئیس جمهور در مورد ایجاد اشتغال نیز افزود: اشتغال در تابستان امسال رکورد خوبی به نمایش گذاشت و در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داشته ایم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.