جنگ در یمن ؛ دزدی از فرهنگ، تمدن و ثروت های ملی یمن

جنگ در یمن ؛ دزدی از فرهنگ، تمدن و ثروت های ملی یمن
در پی سیاست‌های استعماری ابوظبی، از جزیره "سقطری" یمن که همچنان در اشغال امارات است، مقادیر زیادی درخت کم یاب تحت حمایت یونسکو را از این جزیره سرقت و به خاک امارات منتقل دهاست.

شهروند اماراتی به اینکه در برابر خانه‌اش درختان کمیاب جزیره سقطری قرار دارد، مباهات می‌کند و می‌گوید این درختان از جزیره معروف سقطری است.

«محمد الربع» با اشاره به ادعای واهی ائتلاف سعودی و اماراتی در حمله به یمن می‌نویسد: «جنگ در یمن با هدف ریشه‌کن "انصارالله" حوثی آغاز شد، ولی با ریشه‌کن کردن درختان "سقطری" پایان یافت».
سرقت از جزیره

اگر چه جنگ بیش از چهار سال ائتلاف مذکور علیه یمن هنوز تمام نشده است، ولی امارات اخیرا با کاهش نیرو‌های خود در این کشور به دنبال خروج از ائتلاف مشترک خود با عربستان سعودی است.

سابقه دست‌درازی اماراتی‌ها به طبیعت و درختان سقطری یمن که جزء گونه‌های نادر گیاهی در کره زمین است مورد توجه گردشگران و طبیعت‌شناسان قرار دارد. ابوظبی تنها به درختان سقطری اکتفا نکرده و مقدار زیادی از صخره‌های مرجانی و پرندگان نادر این جزیره را نیز به یغما برده است.

با نمایش درختان و درختچه‌های سقطری مانند «دم الأخوین» (خون سیاوشان) در خانه‌ها و خیابان‌های ابوظبی خشم فعالان و کاربران فضای مجازی یمن را به همراه داشته است.

یمنی‌ها معتقدند «عُقده حقارت» امارات و نبود تاریخ و تمدن در این کشور تازه تأسیس شده، آن را بر آن داشته است تا دست به غارت و سرقت طبیعت و تمدن کشور قدیمی، چون یمن بزند.

کاربران عرب در فضای مجازی تصاویری را منتشر کرده اند و اعلام کردند که اماراتی‌ها درخت‌های کمیاب «خون اژدها» را از جزیره سقطری یمن ربوده و به امارات منتقل می‌کنند.

درخت‌های منحصر به فرد «خون اژدها» درخت‌های بومی جزیره سقطری به شمار می‌روند و تنها در این جزیره وجود دارند. این جزیره همچنین توسط یونسکو ثبت شده و میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.