وزیر امور خارجه چین آمریکا را بزرگ ترین منشا بی ثباتی در جهان دانست

وزیر امور خارجه چین آمریکا را بزرگ ترین منشا بی ثباتی در جهان دانست
وانگ یی در ملاقات خود با وزیر خارجه آلمان که در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 20 در ژاپن برگزار شد، افزود: سیاستمداران آمریکایی به دنبال سرکوب منافع مشروع تجاری چین و بدنام کردن این کشور در سراسر جهان هستند.

آمریکا در حال تخریب جایگاه چین در میان کشورهای جهان است

اسکای نیوز نیز با اشاره به اظهارات وزیر خارجه چین مبنی بر اینکه آمریکا در حال تخریب وجهه وجایگاه چین در جهان است، گزارش داد: با تشدید تنش های آمریکا در مقابل چین, سوالات بسیاری در خصوص اینکه آیا این تنش ها واقعا به سبب نگرانی های امنیتی است یا تنها اهرم فشاری در جنگ تجاری میان دو کشور به شمار می رود، مطرح شده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی, وزیر خارجه چین گفت: آمریکا بزرگ ترین عامل بی ثباتی در جهان است.
وی افزود: واشنگتن بدون ارائه دلیلی وجهه چین را در میان کشورهای جهان تخریب می کند.
محمد البلک گزارشگر این شبکه افزود: جنگ لفظی میان پکن و واشنگتن دوباره آغاز شده است. وزیر خارجه چین آمریکا را بزرگ ترین عامل بی ثباتی در جهان معرفی کرد.
وی که در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بیست در ژاپن شرکت کرده بود، گفت: سیاستمداران آمریکایی بدون ارائه دلیلی وجهه چین را در جهان تخریب و برای از میان بردن منافع مشروع شرکت های چینی از ابزارهای سیاسی تحت اختیار خود استفاده می کنند.
گزارشگر افزود: آمریکا و چین وارد جنگ تجاری سختی شده اند, به طوری که در سال گذشته این دو ابر قدرت اقتصادی در جهان, عوارض گمرکی چندین میلیارد دلاری بر کالاها تعیین کردند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چین را به اقدامات ناعادلانه تجاری متهم می کند.
آمریکا پیش تر اتهامات بسیاری علیه شرکت های ارتباطات چینی و در صدر آنها شرکت هوآوی مطرح کرده بود؛ زیرا این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می داند که به اقدامات جاسوسی می پردازد. چین هم این اتهامات را قاطعانه رد کرد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.