نتانیاهو برای نجات از محاکمه با ایران هراسی، درحال فرار به جلوست

نتانیاهو برای نجات از محاکمه با ایران هراسی، درحال فرار به جلوست
رامیا الابراهیم مجری این شبکه گفت: شکست مکرر در تشکیل دولت اسرائیل، اوضاع سیاسی اسرائیل را پیچیده‌تر کرد و بنیامین نتانیاهو که با خطر به زندان افتادن روبروست، آینده مبهم تری پیدا کرد.

اسرائیل شاهد بحران بی سابقه سیاسی است و با وجود برگزاری دو انتخابات پی در پی، هیچ چشم اندازی برای امکان تشکیل دولت جدید در این رژیم وجود ندارد.
در صورت ناکامی آخرین تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید، گریزی از دعوت به برگزاری سومین انتخابات زودهنگام در اسرائیل نخواهد بود.
اوضاع فعلی سیاسی در اسرائیل، ابهام در سرنوشت نتانیاهو را افزایش داده است. نتانیاهو متهم به فساد و گرفتن رشوه است، اما بر باقی ماندن در قدرت اصرار دارد تا شاید او را از افتادن به زندان مانند ایهود اولمرت، نجات دهد. بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید اسرائیل می‌گوید، نتانیاهو برای نجات خود حاضر است جنگ داخلی به راه بیندازد.
به گفته ملاک خالد گزارشگر شبکه المیادین، پس از آنکه دادستان اسرائیل، نخست وزیر این رژیم را به طور رسمی متهم کرد، شرایط تغییر کرد. صدور کیفرخواست برای نتانیاهو، پیچیدگی صحنه سیاسی اسرائیل را در سطوح مختلف آشکار کرد. سئوالات زیادی درباره سرنوشت نتانیاهو، لیکود و دولت آینده اسرائیل مطرح است، به ویژه که به نظر می‌رسد این رژیم برای برگزاری سومین انتخابات زودهنگام کنست آماده می‌شود.
نخست وزیری که به تقلب، ارتشاء و خیانت در امانت متهم است، با سخن گفتن از تهدیدات خارجی برای امنیت اسرائیل و منحرف کردن نگاه‌ها به طرف ایران، برای فرار به جلو تلاش می‌کند.
در ادامه این گزارش پس از پخش قسمتی از سخنان نتانیاهو درباره مقابله با تلاش‌های ایران برای تبدیل کردن عراق و یمن به پایگاهی برای شلیک موشک به طرف اسرائیل، افزود: این سخنان او در بازدید از منطقه اشغالی جولان سوریه بیان شد. این در حالی است که تحرکات داخلی در حزب لیکود برای برگزاری انتخابات داخلی به منظور انتخاب جایگزین او در ریاست این حزب، آغاز شده است.
روزنامه معاریو اعلام کرده بود نتانیاهو به فکر استعفا نیست، زیرا استعفای ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل را اشتباهی می‌داند که آن را تکرار نخواهد کرد.
به نظر می‌رسد نتانیاهو به دنبال به دست آوردن زمان اضافی است.
کانال سیزده تلویزیون اسرائیل به نقل از افراد نزدیک به او، تاکید کرد او برای کارشکنی در برگزاری انتخابات ریاست حزب لیکود تلاش خواهد کرد. نتانیاهو تلاش می‌کند انتخابات داخلی حزب لیکود را دستکم یک هفته به تاخیر بیندازد تا گزینه برگزاری سومین انتخابات کنست، قطعی شود. همه این‌ها مشروط به تصمیم دادستان اسرائیل است، زیرا او ممکن است نتانیاهو را با توجه به مدارک پرونده، وادار به استعفا کند.
تظاهرات از تل آویو تا بئرالسبع برای دعوت از او برای استعفا، ادامه دارد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.