شهادت جوان فلسطینی در نوار غزه / تیراندازی نظامیان صهیونیست

شهادت جوان فلسطینی در نوار غزه / تیراندازی نظامیان صهیونیست
این تظاهرات به مناسبت روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین در ۷۰۰ متری دیوار مرزی خان یونس با سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود.
بنا براعلام وزرات بهداشت فلسطین، محمد ولید ۱۶ ساله بر اثر اصابت گلوله جنگی اشغالگران، در شرق خان یونس شهید شد. دستکم ۵ تن دیگر زخمی شدند.

ده‌ها جوان فلسطینی به رغم لغو راهپیمایی هفتگی بازگشت در مرز‌های غزه با فلسطین اشغالی، اقدام به برگزاری تظاهرات در جنوب غزه کردند.

هیات عالی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تظاهرات بازگشت تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.
این هیات علت این امر را تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران سیاسی خود به ویژه فرار از پرونده‌های قضایی‌اش با حمله به غزه و قتل و کشتار شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت عنوان کرده است.

راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها در نوار غزه از سه هفته پیش به سبب حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درگیری با جنبش جهاد اسلامی متوقف شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم، بامداد امروز منطقه «حی الزیتون» در شرق نوار غزه را هدف قرار دادند.

هم زمان با روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین، سخنگوی وزارت خارجه در پیامی، ۷۰ سال اشغالگری، جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و ۷۰ سال سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات این رژیم را محکوم کرد. مجمع عمومی سازمان ملل ۴۲ سال پیش در قطعنامه‌ای، ۲۹ نوامبر (۸ آذر) را روز همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.