تخریب مجلس، تخریب کلیت ملت است

تخریب مجلس، تخریب کلیت ملت است
آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری به مناسبت دهم آذر روز مجلس، با اشاره به خصوصیات برجسته شهید مدرس، گفت: میرزای شیرازی درباره شهید مدرس می گوید، او پاکدامنی اجدادش داشت و قاطبه سیاستمداران آن زمان هم نسبت به این شخصیت، نگاه اینگونه داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس هم مخالف داشت، افزود: مثلا در نوشته های یحیی دولت آبادی، مرحوم مدرس را به انگلیسی بودن متهم کردند؛ شیخ ابراهیم زنجانی هم در آثارش از این حرف ها زیاد دارد، اما اکثر مخالفان ایشان هم در اینکه شهید مدرس شخصیت مبرز در تاریخ ایران بود، اتفاق نظر دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از ویژگی های شهید مدرس، گفت: قانون و قانون گرایی بسیار مورد تاکید شهید مدرس بود؛ او شاخصِ یک حکومت پیشرفته را قانونگرایی می دانست و یک عبارتی دارد که می گوید، مملکت یعنی حکومت قانون. اگر در مملکت قانون نباشد مملکت نیست.

آقای لاریجانی افزود: این خیلی مهم است که بدانیم اگر کشور می خواهد پیشرفت کند و اسم دولت به معنی واقعی را پیدا بکند، قانون باید حاکم باشد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به یکی دیگر از ویژگی های شهید مدرس، گفت: او مجلس را نماد مشروطه و آزادی و محل اتکا ملت می دانست و عبارتی دارد که می گوید، این مجلس را باید به منزله تمامی ایران بدانیم و باید تقدس مجلس را بر هر امری مقدم بشماریم؛ لذا وقتی استیضاح رضاخان را امضاء کرده بود، یکی از عناوین استیضاح رضاخان این بود که او به مجلس شورای ملی توهین کرده بود، لذا برای شهید مدرس قطعی بود که توهین به مجلس توهین به ملت است.

وی افزود: باید امروز بدانیم حفظ جایگاه مجلس حفظ آزادی ها و اراده ملت است؛ گاهی من می بینم در فضای کشور با بی تقوایی سیاسی مواجه می شویم، کسانی که هتک مجلس می کنند، باید بدانند این مخالف مرام مدرس و امام خمینی (ره) است.

آقای لاریجانی گفت: امام خمینی (ره) زمانی نمایندگان دوره اول مجلس خدمت ایشان رسیده بودند، گفته بود من خیلی از مجالس را یاد دارم، در برخی از مجالس هم به عنوان تماشاچی رفتم، اما یک نفر امثال شما نمایندگان در آن مجالس ندیدم؛ الا زمانی که مرحوم مدرس در آن مجالس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: من فکر می کنم این بیان امام، یک آینده نگری در خودش داشت؛ مجلس نمایندگی از کل ملت دارد و تخریب آن تخریب کلیت ملت است. ممکن است در فصل انتخابات هیجانات سیاسی افزایش پیدا کند، اگر این هیجانات براساس صدق و مروت باشد خوب است، اما اگر نباشد دیوار کجی است که به سر مردم فرود می آید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.