گلوله باران شیمیایی ، بخشی از توطئه علیه سوریه

گلوله باران شیمیایی ، بخشی از توطئه علیه سوریه
به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: مسئله شیمیایی، بخشی از توطئه علیه سوریه است که از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.
المقداد در گفتگو با تلویزیون المیادین گفت:​ اولین حادثه گلوله باران شیمیایی توسط افراد مسلح (تروریستها) در خان العسل رخ داد و غرب از اعزام گروه حقیقت یاب خودداری کرد. در حالی که باید گروه حقیقت یاب به خان العسل می رفت به طور غیرمنتظره مطلع شدیم که حمله ای شیمیایی در جوبر اجرا شده است.
وی تاکید کرد: سوریه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیوسته است و این سازمان اعلام کرد که سوریه همه ذخایر شیمیایی خود را تحویل داده است.​ سوریه بین انهدام تسلیحات شیمیایی در سوریه یا در خارج مخیر شد و ما نیز تصمیم گرفتیم که آن را به خارج منتقل کنیم.
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: کسانی که می گویند سوریه بخشی از این ذخایر شیمیایی را نگه داشته است باید به ما بگویند که این ذخایر دقیقا کجاست؟
المقداد همچنین تاکید کرد:​ سوریه هیچ نوع سلاح شیمیایی یا سلاح کشتار جمعی ندارد و اسرائیل این تسلیحات را در اختیار دارد.
وی با بیان این که افراد مسلح (تروریستها) علیه ارتش سوریه و در جنگ علیه یکدیگر از سلاح شیمیایی استفاده کردند افزود:​کشورهای غربی از برگزاری جلسه برای شنیدن گزارش گروه حقیقت یاب در خصوص حمله شیمیایی در سوریه خودداری کردند.

فیصل المقداد خاطر نشان کرد: ​آمریکا سازمان منع تسلیحات شیمیایی را در کنترل خود دارد و هیئتی تشکیل دادند که گزارشها و تحقیقات را جعل کنند.
وی همچنین تاکید کرد:​ گزارشهای صادر شده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی را به رسمیت نخواهیم شناخت. ما گروه سازمان منع تسلیحات شیمیایی را نمی پذیریم و به رسمیت نمی شناسیم.
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای هماهنگی با افراد مسلح و کلاه سفیدها به ترکیه می رفت. ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی ، سازمانهای تروریستی را به مواد شیمیایی مجهز کردند و ما مدارکی در این خصوص در اختیار داریم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.