رسیدگی به تخلف انتخاباتی، به موقع باشد / جلسه شورای عالی قوه قضاییه

رسیدگی به تخلف انتخاباتی، به موقع باشد / جلسه شورای عالی قوه قضاییه
حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: اساس اینکه کسی خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهد و کسی که رای می‌دهد؛ باید بر مبنای تکلیف باشد.
وی گفت: تکلیف مداری، محور ماهیت و سیرت انتخابات در کشور ماست. البته شکل و صورت انتخابات اشکال‌هایی دارد که باید رفع شود و از جمله موضوع‌هایی است که باید در مجموعه الگو‌های اسلامی - ایرانی پیشرفت، مورد توجه باشد و یک شکل متناسب با این الگو‌ها برای آن تدوین شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مجریان، ناظران، داوطلبان و همه مردم باید قانون انتخابات را مبنای عملکرد خود قرار دهند، افزود: باید از شعاری عمل کردن، سیاه نمایی، تخریب، کار‌های خلاف اخلاق و قانون و هر اقدامی که نوعی دوگانه سازی در جامعه باشد و برخورد ناجوانمردانه به جای برخورد منصفانه و عادلانه به شمار می‌آید، پرهیز شود.
وی گفت: بر این اساس مجریان، ناظران و عموم مردم که ناظران همیشگی هستند، باید به خوبی نظارت داشته باشند که اگر تخلفی صورت گرفت، فورا به وزارت کشور، شورای نگهبان و حسب مورد به دستگاه قضایی اعلام کنند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی باید به موقع و متناسب باشد و اقدام در خصوص این تخلف‌ها بعد از برگزاری انتخابات، فایده‌ای ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود. در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز این موضوع‌ها را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: از همکاران خود در دستگاه قضایی می‌خواهم که ضمن همکاری با مجریان و ناظران، نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در زمان خود اقدام کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ابراز امیدواری کرد که با عمل به قانون، انتخابات خوبی با حضور مردم برگزار شود و نمایندگانی شایسته قانون گذاری انتخاب شوند تا گامی به سمت قانونگذاری بهتر و ایجاد مجلسی در تراز شورای اسلامی مرتبط با نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.
رئیس قوه قضاییه، در ادامه با اشاره به فصل تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محوری‌ترین نکته‌ای که باید در این زمینه مورد توجه باشد، توجه به معیشت قشر محروم جامعه است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.