حق مشروع عراق در پاسخ به تجاوز آمریکا

حق مشروع عراق در پاسخ به تجاوز آمریکا
سیدهادی سیدافقهی در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه نیرو‌های حشدالشعبی، قانونی و هم ردیف ارتش و نیرو‌های مسلح عراق تشکیل شده است، افزود: این نیرو‌ها نقش به سزایی در شکست داعش، ادامه مبارزه با بقایای این گروه و حفظ تمامیت ارضی کشور عراق داشته است.
وی با اشاره به اینکه نیرو‌های حشدالشعبی مانع بزرگ و جدی علیه طرح‌های امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها در عراق هستند، ادامه داد: آمریکا تلاش کرد از طریق ایجاد اقدامات نرم در قالب تظاهرات و اعتراضات، سوار موج شود و این نیرو‌ها را در مقابل مردم قرار دهد، اما حشدالشعبی این فشار‌ها را تحمل کرد.
آقای سیدافقهی افزود: بنابراین آمریکا مجبور شد خودش مستقیم وارد عمل شود تا حشدالشعبی را با کمک رژیم صهیونیستی از طریق اقداماتی مانند بمباران مخازن تسلیحاتی این نیرو‌ها تضعیف کند.
وی اضافه کرد: اکنون با توجه به تجاوزات آشکار آمریکایی‌ها به مواضع حشدالشعبی، حضور آن‌ها در عراق بیش از پیش مشروعیت خود را از دست داده، زیرا به عنوان نیروی اشغالگر به نیروی نظامی مصوب پارلمان عراق، تجاوز کرده است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: اکنون فضا کاملا مهیاست تا گروه‌های سیاسی از طریق پارلمان، تلاش کنند آمریکایی‌ها را محدود و یا اخراج کنند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.