اقدام اروپایی‌ها درباره مکانیزم ماشه تبلیغاتی است / واعظی در حاشیه هیئت دولت

اقدام اروپایی‌ها درباره مکانیزم ماشه تبلیغاتی است / واعظی در حاشیه هیئت دولت
آقای واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بیانیه سه کشور اروپایی پیرامون استفاده از مکانیزم ماشه در برجام تصریح کرد: بحثی که همواره با اعضای باقیمانده برجام داشتیم این بود که امریکا از برجام خارج شده است، به تعهدات خود عمل نکرده و اجازه هم نمی‌دهد کشور‌های باقیمانده در برجام به تعهدات خودشان عمل بکنند.

وی ادامه داد: ما در اردیبهشت ماه گام‌هایی را درباره کاهش تعهدات هسته‌ای برداشتیم و در هفته گذشته به گام پنجم رسیدیم که گام نهایی است، این گام یک گام اصولی است. تقریبا در گام پنجم همه محدودیت‌هایی را که برای غنی سازی اعم از تعداد سانتریفیوژها، نوع سانتریفیوژ‌ها و ضریب غنی سازی وجود داشت، برداشتیم.
اقای واعظی گفت: ما اعلام کردیم که با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی این کار را انجام داده ایم؛ از سوی دیگر گفتیم این به معنای خروج از برجام نیست. یعنی دقیقا همان کاری را کردیم که آن‌ها کرده بودند.
وی با اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های اروپایی برجام افزود: آن‌ها برجام را حفظ کردند، اما به تعهداتشان عمل نکردند؛ ما هم صحبت مان این است که به برجام پایبند هستیم، ولی این تعهداتی را که اعلام کردیم انجام نمی‌دهیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین اظهارداشت: این اقدامات ایران در گام پنجم برای اروپایی‌ها سخت بود؛ آن‌ها هم از نظر افکارعمومی و هم از نظر فشار‌هایی که رویشان بود اعلام کردند می‌خواهیم کمیسیون مشترک تشکیل بدهیم. تشکیل کمیسیون مشترک به هیچ وجه به معنای استفاده از مکانیزم ماشه نیست. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.