ادعای مضحک پنتاگون | یک هفته پس از حمله، از زخمی‌ها مطلع شدیم

ادعای مضحک پنتاگون | یک هفته پس از حمله، از زخمی‌ها مطلع شدیم
به نقل از تلویزیون الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد این وزارتخانه پس از یک هفته از زخمی شدن نظامیان خود در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق اطلاع پیدا کرده است.

جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون تلاش برای پنهان کردن خسارت‌ها و صدمات ناشی از حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق را تکذیب کرد و گفت: فرماندهان نظامی در واشنگتن، از انتقال ۱۱ نظامی آمریکایی به خارج عراق برای درمان در پی حمله موشکی ایران، روز پنجشنبه گذشته اطلاع پیدا کردند و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا چند ساعت پس از آن، این اطلاعات را اعلام کرد.
در همین حال نشریه المانیتور نیز به نقل از سخنگوی ارشد پنتاگون نوشت: زمانی که ژنرال جان هایتن معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا جلسه‌ای را برای گزارش دادن به اسپر لغو کرد، وزیر دفاع از موضوع زخمی‌های احتمالی حمله موشکی ایران مطلع شد.
از ۱۱ سرباز آمریکایی هشت نفر از آن‌ها به مرکز پزشکی منطقه‌ای لندستول در آلمان و بقیه به اردوگاه عریفجان در کویت منتقل شده اند.
هافمن گفت" اسپر مطلع شد رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گزارشی مبنی بر اینکه ۱۱ زخمی برای درمان و بررسی علائم ضربه مغزی از پایگاه هوایی عین الاسد منتقل شده اند، ارسال کرده است. "
سخنگوی ارشد پنتاگون همچنین در این باره که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد مسئله مجروحان احتمالی این حمله موشکی را کمرنگ کند، گفت:" این دیدگاه مبنی بر برخی تلاش‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن مشکل آسیب دیدگان برای نوعی برنامه سیاسی نامشخص، موضوعی است که در دولت سابقه ندارد. "
هافمن گفت، پنتاگون موظف است از جراحت‌های وارده به سربازان آمریکایی که زندگی، اندام یا بینایی آن‌ها را تهدید می‌کند، مطلع شود. وی توضیح داد ژنرال کنت مکنزی فرمانده فرماندهی مرکزی در اطلاع رسانی به اسپر تاخیر کرده است.
هافمن گفت: میزان این علائم بلافاصله در خارج از واحد‌ها در پایگاه مشخص نشد، هرچند واشنگتن پست این هفته نخستین بار خبر ارزیابی وضع سربازان مجروح را از نظر ضربه مغزی (بر اثر انفجارها) منتشر کرد. مقامات آمریکایی گفتند پنجشنبه شب به وزیر دفاع اطلاع داده شد ۱۱ سرباز آمریکایی پایگاه را ترک کرده اند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.