ساخت باتری انعطاف پذیری که کش می آید

ساخت باتری انعطاف پذیری که کش می آید
به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه مهندسی استنفورد یک باتری جدید انعطاف پذیر ابداع کرده اند که در یک تکه پلاستیک قرار دارد و می توان آن را کشید یا خم کرد.

در باتری های لیتیوم یونی معمول ذرات پلاستیکی به نام پلیمر برای هدایت یون های منفی به سمت قطب مثبت باتری به کار می روند . این پلیمرها به شکل ژل در یک قالب جامد قرار دارند. البته این سیستم اشتعال پذیر است.

اما محققان دانشگاه استنفورد ادعا می کنند در این باتری جدید پلیمرها به حالت جامد تبدیل شده اند و ماده انعطاف پذیر به جای ژل به کار می رود. به همین دلیل باتری علاوه بر انعطاف پذیر بودن، قابلیت اشتعال کمتری دارد.

در فرایند انعطاف پذیر شدن باتری، قابلیت آن برای حفظ انرژی تغییری نکرده است. محققان باتری را دو برابر طول طبیعی آن کشیدند و متوجه شدند هیچ تغییری در میزان انرژی ذخیره شده در آن به وجود نیامد.

نمونه اولیه این باتری به اندازه یک بند انگشت است و نصف یک باتری معمولی با همین سایز، انرژی نگهداری می کند. محققان مشغول توسعه این فناوری هستند تا انرژی بیشتری در آن ذخیره شود.

محققان معتقدند این باتری در بازار رو به رشد گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند محبوب خواهد شد. این باتری یک منبع انرژی سبک است که می توان در طیف وسیعی از دستگاه ها با کاربردهای مختلف آن را به کار برد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.