رأی به لیست واحد

رأی به لیست واحد
کلیپ تصویری | رأی به لیست واحد

سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان

متن:

نباید مردم توی این وضعیت بد اقتصادی باقی بمانند. نباید مردم کشور را ضعیف ببینند در مقابل دشمن. نباید مردم به آینده امیدشان را از دست بدهند، کشور را در بن‌بست ببینند که نیست در بن‌بست. منتها این جریان سیاسی جریانی است که می‌خواهد رأی بیاورد که به همه بگوید که آقا کشور در بن‌بست است بیایید تسلیم بشویم.
حالا مردم می‌خواهند رأی بدهند به کسانی که در مقابل این سازشکارها وایستند. خب باید به کی رأی بدهند؟ خب ده تا لیست که نمی‌شود که، دو تا لیست هم نمی‌شود. یک عده‌ای یک جریان سیاسی ژست اپوزسیون می‌گیرند، شعارهای خارج از مصالح نظام می‌دهند و کاری جز بی‌ثبات کردن کشور ندارند. چون آنهایی که شعارهای ضدّ انقلابی می‌دهند شعارهای بن‌سلمانی می‌دهند و صهیونیست‌ها بهشان دل می‌بندند، آنها که تجربه نشان داده برای مملکت کاری نکردند. حالا اگر کاری می‌کردند فقط شعارهایشان ضدّ انقلابی بود ولی اقدامات‌شان به نفع مردم بود، آدم می‌گفت بالاخره جهنم یک چهار تا حرف بی‌ربط می‌زنند اما خدمت می‌کنند به مردم. ولی خدمت هم که نمی‌کنند، بعضاً انگار دوست دارند مملکت را دست‌بسته به یک بن‌بستی برسانند تسلیم قدرت‌ها و زورگویان عالم بکنند. خب باید چی‌کار کرد توی این شرایط؟
اصل انتخابات باید رقابت بین کسانی باشد که کشور را دوست دارند، نظام را دوست دارند، دوست دارند مملکت پیشرفت پیدا بکند، دوست دارند عدالت برقرار بشود؛ بعد ما انتخاب بکنیم از این‌جور افراد که عدالت‌خواه هستند، پیشرفت‌خواه هستند، عاقل هستند، دنبال شفافیت هستند، برای اینکه رانت‌خواری‌ها و فساد کم بشود.
ولی چون یک عده‌ای آمدند که شعارهای ضدّ انقلابی و رفتارهای ضدّ انقلابی می‌دهند و تازه می‌گویند اگر ما حضور نداشته باشیم فقط یک جناح در انتخابات انگار وجود دارد و آن جناح طرفدار نظام است، که حالا اصطلاحاً بهش می‌گویند اصولگرا، که این کاملاً غلط است. جریان‌های معتقد به نظام، جریان‌های معتقد به نظام هستند! یک جناح نیستند، جناح‌های مختلفی هستند.
خب حالا شما بفرمایید که در چنین شرایطی باید چه‌کار کرد؟ خب جریان‌های معتقد به نظام طبیعتاً در چنین شرایطی مجبورند با هم ائتلاف و اتحاد بکنند تا آن جریانی که شعارهای ضدّ انقلابی بیشتر می‌دهد روی کار نیاید. حالا الآن توی این انتخابات مجلس وظیفۀ ما چیست؟ توی این انتخابات ما باید برویم به سمت اتحاد. دیگر جای بحث و مناظره و گفتگو و چانه‌زدن نیست. با هم توافق بکنیم که آن لیست واحد را بدهیم.
حالا این لیست واحد ممکن است لیستی باشد مربوط به یکی از جناح‌های معتقد به منافع کشور، یا اینکه یک لیست مشترکی باشد از جناج‌های مختلف که بتواند پیش ببرد کار را. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.