چگونه شگفتی خورشید گرفتگی را تماشا کنیم که چشم آسیب نبیند؟

چگونه شگفتی خورشید گرفتگی را تماشا کنیم که چشم آسیب نبیند؟
خورشید گرفتگی یا Solar Eclipse یک واقعه شگفت انگیز است و هنگامی رخ می دهد که ماه از مقابل خورشید می گذرد که باعث می شود سایه ماه روی قسمت های خاصی از زمین بیفتد.در هنگام خورشیدگرفتگی کامل خیلی از حیوانات هراسان شده یا رفتار آن‌ها عوض می‌شود. برخی از آن‌ها فکر می‌کنند که غروب شده‌است

دیدن خورشید گرفتگی

هرگز در جریان خورشید گرفتگی برای محافظت از چشمان خود به طور مستقیم و بدون فیلتر ایمن به آفتاب نگاه نکنید. از عینک آفتابی، فیلتر‌های پولاروئید، شیشه دودی، فیلم رنگی، فیلم اشعه ایکس یا فیلتر‌های چگالی خنثی عکاسی استفاده نکنید.

از شیشه‌های مخصوص جوشکاری استفاده کنید. استفاده از شیشه جوشکاری یکی از راه‌های مطمئن برای تماشای مستقیم خورشید گرفتگی است. شیشه جوش حتی دوام بیشتری نسبت به عینک‌های تجاری مخصوص خورشید گرفتگی دارد.

اگر از تلسکوپ استفاده می‌شود باید فیلتر خورشید را جلوی تلسکوپ گرفت و سپس از چشمی آن عکسبرداری کرد و اگر فیلتر خورشید در دسترس نبود می‌توان یک مقوا جلوی چشمی تلسکوپ قرار داد تا تصویر خورشید گرفتگی روی آن منعکس شود و سپس از روی مقوا تصویربرداری کرد.

برای عکاسی از این پدیده اگر از گوشی تلفن همراه استفاده می‌شود باید فیلتر خورشید جلوی دوربین آن قرار گیرد و نور عکسبرداری گوشی کم شود.عینک‌های مخصوص مشاهده خورشیدگرفتگی یکی دیگر از راه‌های تماشای این رویداد است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.