استفاده از زهر مورچه ها برای بقای زندگی

استفاده از زهر مورچه ها برای بقای زندگی
در انجام آن افراط را در پیش گرفته اند ولی تحقیقات نشان داده است مزایای استفاده از سم مورچه موجب جلوگیری از سرطان می شود و اعضای قبیله بندرت مریض می شوند و بسیاری از آنها تا ۸۰ سالگی بخوبی زندگی میکنند.

در آمازون، با دو پسر بچه ۹ ساله آشنا می‌شویم که در مراسم آیینی قبیله‌ شان شرکت می‌کنند؛ مراسمی که که برای مقاوم شدن در برابر زهر مورچه‌ هایی انجام می‌شود که نیش آن‌ها به اندازه‌ی نیش ۵۰ زنبور درد دارد.

انیسون و دوستش والیسون زندگی شان در تحول بزرگی قرار دارد آنها باید امروز در یک مراسم آئینی تحمل خود را در مقابل یک درد که در اینجا زهر مورچه گلوله زن و فوق العاده وحشتناک است اثبات کنند.

هانیسون قبلا یک بار این درد وحشتناک را تجربه کرده است و از دردش به والیسون میگوید.محور این مراسم یکی از ترسناک ترین حیوانات آمازون است.بزرگان قبیله برای برگذاری مراسم به دنبال حشره ای به دردناک ترین نیش در دنیا هستند
استفاده از زهر مورچه ها برای بقای زندگی

مورچه گلوله زن بزرگ گرمسیری

یک نیش این مورچه به اندازه نیش ۵۰ زنبور درد دارد ، قدرت گاز گرفتن و نیش زدن بسیاری از گونه های مورچه ها جهت محافظت از خود دربرابر گونه های متنوع شکارچیان تکامل پیدا کرده است . تنها هزار نوع پرنده حشره خوار ساکن این منتطقه هستند .

مورچه های گلوله زن این توانائی را وارد مرحله تازه ای کرده اند ، آنها در گروه های کوچک زندگی میکنند و نمیتوانند برای دفاع به نیروی گروه وابسته باشند ، در عوض هر مورچه با استفاده از نوعی زهر منحصر بفرد و فوق العاده قوی از قدرت حتی دورکردن بزرگ ترین مهاجمان برخوردار است .
مصونیت در برابر امراض برای بفای بیشتر

هدف از انجام مراسم قبیله ساتری- ماوی کمک به مقاومت کردن بدن در برابر همین زهر است مقاومتی که برای بقای پسرها در ادامه زندگی بعنوان شکارچی ضروری است .بعلاوه اعضای قبیله به شدت اعتقاد دارند که ورود این زهر به بدن سلامت و طولانی زندگی را به همراه می آورد ادعای که توسط علم تائید شده اما این مزایا بهای خاص خود را دارد .
نیش مورچه ها مانند تیر خوردن

مورچه ها با گیاهی دم شده آرام می شوند و تقریبا به خواب میروند به این ترتیب پدر انیسون میتواند صدها عدد از آنها را در حالی که نیش به داخل قرار گرفته اند به داخل داخل دستکش قرار دهند .پسرها تا چند ساعت آینده دستکش ها را به دست خواهند کرد .اگر بتوانند این درد را تحمل کنند برای زندگی آماده خواهند شد.

احساس یکی از نیش مورچه ها همچون حس تیر خوردن است و برای همین اسم آن مورچه گلوله زن می باشد . البته دستکش هائی که آنها به دست تن خواهند کرد حاوی صدها عدد از مورچه ها است .همه پسرهای قبیله باید بارها این مراسم را تجربه کنند . مورچه تا این لحظه تحت آرام بخش قرار داشتند اما حالا در نتیجه تاثیر دود هوشیاری خود را به دست می آورند .
تاثیر نیش بر سلول های عصبی

نیش های زیر پوستی مورچه های گلوله زن حاوی سمی است که بر روی سیگنالهای الکتریکی موجود بین سلولهای عصبی تاثیر می گذارد و باعث ایجاد دردی شدید در بدن می شود ، دردی به قدری شدید که در برخی موارد حتی فلج شدن کامل را در پی دارد . دستکش ها باید به مدت ده دقیقه در دست پسرها باقی بماند . برای آرام تر شدن درد به پسرها گیاهان داروئی خورانده می شود .

انیسون تحمل خوبی از خود نشان داد و حالا نوبت هانیسون میشود او قبلا سابقه این درد را داشته است. اثرات نیش تا ساعت ها باقی می ماند و با معجونی ویژه درد آنها را کمتر میکنند اما انها بخوبی میدانند برای کاهش این درد بهترین راه حل تحرک است . رقصیدن سم را از دست ها دور میکند و به اطراف بدن حرکت میدهد -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.