من یک دخترم، برای ادامه تحصیل چکار کنم؟

من یک دخترم، برای ادامه تحصیل چکار کنم؟
مقام معظم رهبری:
هزاران عالم پژوهشگر تربیت بشوند در حوزه های خواهران این چه حرکت عظیمی خواهد بود

جامعه الزهرا سلام الله علیها بزرگترین مرکز علوم حوزوی خواهران جهان تشیع از بین خواهران سرتاسر جهان دانشجو می پذیرد.

درباره جامعه الزهرا (سلام الله علیها)
جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یک مجموعه بزرگ آموزشی ـ پژوهشی ویژه خواهران علاقه‌مند به فراگیری علوم حوزوی و دینی است که در راستای تربیت بانوان و آموزگارانی آگاه و دلسوز برای جامعه، با فراهم‌سازی زمینه یادگیری علوم اسلامی در سطوح مختلف، تاکنون پذیرای بیش از ۵۰ هزار دانش‌پژوه علوم دینی از ایران و ۷ هزار دانش‌پژوه از ۸۳ کشور جهان بوده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار بانوی طلبه ایرانی و هزار دانش‌پژوه با ملیت‌های گوناگون در آن مشغول به تحصیل در سطوح دو، سه و چهار هستند.

خواهران طلبه در این موسسه علمی می‌توانند دوره سطح دو را که دارای ۱۹۰ واحد درسی است و ۳۰ واحد پایانی آن به‌‌صورت گرایشی ارائه می‌شود در قالب‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی سپری و دانشنامه سطح دو دریافت کنند.

همچنین می‌توانند با مدرک سطح دو حوزه یا کارشناسی در رشته‌های همسو وارد مقطع سطح سه شوند و به دو شیوه حضوری در دوازده رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی با سه گرایش مهدویت، امامت و مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان، تبلیغ با گرایش حج و الکترونیکی (مجازی) در پنج رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام ادامه تحصیل دهند.

علاقه‌مندان به تحصیل در سطح چهار باید مدرک سطح سه حوزه داشته باشند. این دوره در حال حاضر در رشته‌ها و گرایش‌های خارج فقه و اصول، فقه و اصول با گرایش «فقه خانواده»، تفسیر با دو گرایش «تفسیر تطبیقی» و «علوم و معارف قرآنی»، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی با گرایش «حکمت متعالیه»، تاریخ اسلام با گرایش «تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام» برگزار می‌شود.

تربیت استاد، تربیت پژوهشگر، تربیت مبلغ، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی‌ مهارتی و کرسی‌های نظریه‌پردازی از اقدامات مورد تاکیدی است که در این موسسه علمی آموزشی در حال اجرا است.

از نظر ساختاری، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هم اکنون با چهار معاونت آموزش، پژوهش، فرهنگی ـ تبلیغی و اداری ـ مالی فعالیت‌های گسترده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی طلاب را سامان می‌دهد.

در این موسسه علاوه بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، فوق برنامه‌های متعددی مانند فعالیت‌های قرآنی و حدیثی، کلاس‌های مهارت‌افزایی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مختلف ورزشی انجام می‌شود و طلاب می‌توانند بر اساس علایق و توانمندی‌های خود در این برنامه های نیز شرکت کنند.

مدارس هُدی
‌جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در راستای گرایش خواهران در همه سنین به معارف اسلامی، ۱۰ مدرسه در سطوح پیش‌دبستانی، دبستان دوره اول و دوم، دبیرستان دوره اول و دوم و دبیرستان دوره دوم معارف اسلامی در قالب مجتمع آموزشی‌تربیتی هدی راه‌اندازی کرده است. این مدارس با پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی و کمک‌آموزشی، هم‌اکنون ۱۸۵۰ دانش‌آموز را تحت پوشش دارند.

دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی
یکی دیگر از مؤسسات علمی وابسته به ‌جامعةالزهراء(س)، دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی است که در ۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و ۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده هم‌اکنون با ۵ گروه آموزشی رسمی، پذیرای ۳۰۳ دانشجو از ایران و ۱۷ کشور دنیاست.


آشنایی بیشتر با جامعه الزهرا در راسخون
https://rasekhoon.net/tags/news/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7 -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.