دختران تهرانی که طعمه شکارچیان مدلینگ شدند

دختران تهرانی که طعمه شکارچیان مدلینگ شدند
دختران تهرانی که طعمه شکارچیان مدلینگ شدند
بخشی از باندهای فساد و فحشا، از طریق آگهی‌های مدلینگ، قربانیان جوان خود را انتخاب می‌کنند. موضوعی که پلیس فتا بارها در این باره به کاربران شبکه‌های اجتماعی و صاحبان کانال‌ها و اپ‌های تبلیغاتی، هشدار داده است.
مدلینگ یکی از جذاب ترین کسب و کارها در عرصه دنیای مد و لباس است که هم مردان و هم زنان را در رده های مختلف سنی، شیفته بازار رنگارنگ و پر زرق و برق خود می کند. یکی از فعالیت های فریلنسرها و فشن بلاگرها و حتی توریسم بلاگرها، حوزه مدلینگ است که به صورت آماتوری یا حرفه ای به آن مشغول هستند.

درآمد مدلینگ در ایران و سایر نقاط جهان بسته به معروفیت متقاضی مدلینگ لباس مردانه و زنانه و دخترانه و پسرانه، تفاوت دارد و گردش مالی آن در روزگار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، به طرز شگفت انگیزی نسبت به یک دهه اخیر افزایش یافته است. چهره هایی که فالوئرهای بالایی در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی داشته باشند، درآمد بالایی از معرفی برندهای مد ولباس مردانه و زنانه به جیب میزنند که کیارا فراگنی ایتالیایی و دیوید بکهام انگلیسی و ماریا شاراپوا روس و کریس رونالدو پرتغالی، صرفاً مشتی نمونه خروار هستند.

معروفیت در عرصه مدلینگ، کار سختی است که مثل ستاره شدن در سینما، نیاز به مهارت و اموزش و البته ارتباطاتی دارد. اما در عرصه مدلینگ داخلی، به نظر می رسد که بیش از آموزش و مهارت، این ارتباطات است که میتواند زمینه موفقیت افراد را فراهم کند. حوزه مدلینگ لباس بانوان و وآقایان حوزه شفافی در ایران نیست و بعضا افراد به خصوص بانوان برای ورود به این عرصه، محدودیت های بسیاری دارند و به همین خاطر، گاها جذب کانال ها و گروه ها و دسته هایی می شوند که فعالیت زیر زمینی دارند.

بخشی از باندهای فساد و فحشا، از طریق آگهی های مدلینگ، قربانیان جوان خود را انتخاب می کنند. موضوعی که پلیس فتا بارها در این باره به کاربران شبکه های اجتماعی و صاحبان کانال‌ها و اپ‌های تبلیغاتی، هشدار داده است.

اخیرا ویدیویی منتشر شد که در این مستند، سرگذشت شماری از دختران جوان تهرانی که عاشق مدلینگ بودند و طعمه شکارچیان مدلینگ شدند را به تصویر می کشد. این ویدیو ۳ دقیقه ای، تنها گوشه ای از واقعیت های پیدا و پنهان اگهی های پرطمطراق و فریبنده مدلینگ و انتخاب مدل قد بلند برای همکاری با برندهای داخلی و خارجی معروف است که این روزها در اینستاگرام و اپ های به اشتراک گذاری اگهی، مشاهده می شود.

پیدا کردن دختران علاقمند به مدلینگ و فعالیت در حوزه مد لباس زیر یا لباس مجلسی و شیک بانوان، از طریق شبکه های اجتماعی کار سختی نیست. گاها کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبر، از طریق مهندسی اجتماعی (social engineering) و طراحی پلن های هوشمندانه جذب، قربانیان خود را انتخاب و آن ها را وارد یک فرآیند پیچیده سوء استفاده بلند مدت می کنند.

استفاده از هشتگ های مد و لباس و فشن در اینستاگرام ایرانیان و رایزنی با بانوانی که عاشق این حوزه هستند، بخشی از کسب و کار روزانه شکارچیان قربانیان عاشق مدلینگ در داخل و خارج از کشور است.

پلیس فتا قبلاً اعلام کرده بود که بعضی از آگهی های مدلینگ که توسط اشخاص حقیقی در شبکه های اجتماعی و اپ های به اشتراک گذاری تبلیغات منتشر می شود، ترفند کلاهبرداری است.

در طی سال های اخیر، بارها عوامل انتشار دهنده تصاویر مدلینگ خصوصی دختران و بانوان در استان های کشور، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده است. ترفندهای استخدام مدلینگ، هر سال روند جدیدی به خود میگیرد و متاسفانه، سواد اطلاعاتی نا کافی برخی از کاربران جامعه اطلاعاتی کشور سبب می شود که از آن ها سوء استفاده مالی و جنسی شود.

مدلینگ
هشتگ محبوب مدلینگ که از هشتگ های معروف عاشقان مد و لباس در ایران است

عاشقان دنیای مدلینگ و حتی کسانی که به دنبال مشتاقان این حوزه هستند، از هشتگ مدلینگ در اینستاگرام استفاده می کنند. بیش از ۲ میلیون عکس مرتبط یا بی ارتباط به مقوله مد و لباس و فشن در این هشتگ محبوب modeling به اشتراک گذاشته شده است که دنیای جالبی را روایت می کند. از دنیای عاشقان ژست تا مشتاقان طراحی لباس و فشن بلاگرها.

فعالیت آزادانه باشگاه های غیر قانونی مدلینگ دختران در ایران، موضوعی است که در سال های اخیر شاهد بودیم. متن صریح قانون، میان محرمات غیر قانونی با دیگر اعمال حرام، فاصله می گذارد و سبب تمییز آن دو از یکدیگر می شود.

ویدیو، اهتمامی است برای نمایش یک هشدار به بانوانی که نا آگاهانه، گرفتار باندهای تبهکاری و فساد و فحشا شده و با چالش های بسیاری مواجه می شوند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.