پاسخ های قابل تامل مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در جمع هواداران این تیم

پاسخ های قابل تامل مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در جمع هواداران این تیم
مهدی رسول‌پناه در زمان حضور خود بین هواداران معترض باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ابتدا از شما می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنید، شما نگران پرسپولیس هستید و حق‌تان است سوال بپرسید من هیچ مشکلی برای پاسخگویی ندارم.مطمئن هستم از صحبت‌های من قانع خواهید شد.

* بعد از دربی فهرست را از سرمربی گرفتیم

وی افزود: می‌دانم مهمترین نگرانی شما درباره نقل و انتقالات است اتفاقاتی در بازی دربی افتاد و ما در پنالتی شکست خوردیم که کاری به آن ندارم پس از این بازی سرمربی تیم فهرست نقل و انتقالی‌اش را در اختیار باشگاه قرار داد و از ما درخواست کرد این بازیکنان را جذب کنیم.

*در خانه خلیل زاده مذاکره نمی کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا با بازیکنان مدنظر گل‌محمدی در خانه شجاع خلیل‌زاده مذاکره می‌شود گفت: اصلا اینگونه نیست همین امروز برخی بازیکنان به باشگاه می‌آیند و برای جذب‌شان با آنها صحبت می‌کنیم.

* ترابی قرار است امروز به من جواب بدهد

رسول‌پناه درباره اینکه با وجود ادعایش مبنی بر باقی ماندن 99 درصد بازیکنان در پرسپولیس چگونه مهدی ترابی که ستاره اصلی این تیم در فصل قبل بود جدا شد، گفت: من درباره مهدی ترابی مفصل صحبت می‌کنم.وی امکان دارد به پرسپولیس برگردد و از من خواهش کرد مشکلش را مطرح نکنم تا اگر به پرسپولیس جواب مثبت داد بتوانیم ماجرا را بگوییم. ترابی به من گفت اتفاقی افتاده که خودم مشغول رفع و رجوع آن هستم اما قطعا برای فسخ قراردادم دلیل توجیه کننده‌ای دارم.ترابی قرار است امروز به من جواب بدهد و شما هم حق دارید بدانید وی به چه دلیل می‌خواهد برود اگر این دلیل را بشنوید قطعا قانع خواهید شد.

* قبول کردم 10 درصد قرارداد بشار اضافه شود

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بشار رسن گفت: من هیچگاه نگفتم بشار برای تمدید باید قراردادش را کاهش دهد. حرف در دهان من نگذارید اگر چنین حرفی زده باشم تمام مسؤولیت را به گردن می‌گیرم. بشار از ما خواسته که 10 درصد به قراردادش اضافه کنیم که من هم قبول کردم.

وی ادامه داد: شب گذشته هم به من زنگ زد و درخواست کرد امروز به باشگاه بیام اما به بشار گفتم با توجه به وضعیت امروز باشگاه بهتر است فردا به ساختمان پرسپولیس بیاید.

* بحث پاداش نایب قهرمانی آسیا به من ارتباطی ندارد

رسول‌پناه در پاسخ به سوال هواداری که از وی درخواست کرد مانند ایرج عرب صحبت نکند و پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره وضعیت هزینه‌کرد درآمدهای باشگاه بدهد، گفت: حق هوادار است که بداند درآمدهای باشگاه در چه راهی هزینه شده است .من هم شفاف به شما می‌گویم که درآمد خود را چگونه هزینه می‌کنم. البته بحث پاداش نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به من ارتباطی ندارد.از خانم‌های محترمی که روی زمین نشسته و به این شکل خواستار پیگیری نقل و انتقالات باشگاه هستند عذرخواهی می‌کنم اما عشق شما به پرسپولیس ارزشمند است.

* وقتی به این باشگاه آمدم 700 هزار تومان در حساب بود

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: روزی که به باشگاه پرسپولیس آمدم و سرپرستی این باشگاه را به عهده گرفتم فقط 700هزار تومان در حساب ما بود کاری به قبل ندارم و مدیریت قبلی باید پاسخگو باشد. قطعا مدیران قبل از من هم پاسخگوی نهادهای نظارتی خواهند بود، اما باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد با کارگزار فعلی به بن‌بست خورده بود.

* 38 میلیارد تومان از کارگزار پول گرفته ایم

وی ادامه داد: دیدیم هزینه‌های پرسپولیس بالاست و 100 میلیارد بدهی روی دست پرسپولیس مانده است همه هم این موضوع را از چشم ما می‌دیدند منبع درآمدی پرسپولیس کارگزار است زیرا از حق پخش تلویزیونی، بلیت‌فروشی و سایر مسائل درآمدی نداریم.

رسول‌پناه توضیح داد: بندی از قرارداد کارگزار درآورده و گفتم این قرارداد را فسخ خواهم کرد مسوولیت را به عهده گرفتم و به مدیران پرسپولیس گفتم احتمال دارد با شکایت کارگزار محکوم شویم به همین دلیل الحاقیه‌ای را به قرارداد اضافه کردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: مبلغ کف قرارداد را به 110 میلیارد رساندیم که این امر با توجه به شرایطی که کرونا و این بازار فشل اقتصادی ایجاد کرده چنین کف درآمدی هیچ جای ایران وجود ندارد. به کارگزار هم گفتم باید تا پایان تیر ماه 38 میلیارد به پرسپولیس پرداخت کنید. تا کنون هم این پول را گرفته‌ایم.

* طلب برانکو از زمان عرب به من ارث رسیده است

وی درباره اینکه چرا چنین افشاگری‌هایی را شب گذشته در برنامه فوتبال برتر انجام نداد گفت: محمد حسین میثاقی از من خواست درباره مسائل کلی صحبت کنم و اعلام کرد درباره جزئیات قرارداد کارگزار و دریافتی‌های باشگاه صحبت نکنم. مردم پشت خط بودند و میثاقی به من گفت هوادار حق دارد سوال بپرسد و من هم وظیفه داشتم به این پرسش‌ها پاسخ دهم. در حال حاضر با کارگزار تعامل خوبی داریم و قرار است در بحث پرداخت پول برانکو به ما کمک کند.

رسول‌پناه افزود: پول برانکو حدود 50 میلیارد تومان می‌شد و تا کنون 30 درصد این مبلغ را پرداخت کرده‌ایم. طلب برانکو مربوط به دوره مدیریت ایرج عرب بوده، اما اکنون به من ارث رسیده است.

* برای درفشی فر سند تک برگ گرفتم

سرپرست باشگاه پرسپولیس ضمن دعوت هواداران به آرامش گفت: روزی که من باشگاه را تحویل گرفتم ملک درفشی فر متعلق به پرسپولیس نبود و وارث داشت و این وارث هم گفت این ملک را متری 20 تا 25 میلیون تومان به پرسپولیس می‌فروشم. در حرف وی ماندم اما به من گفت درفشی فر معارض دارد و باید آن را تخلیه کنید. درباره پول‌های قبلی و پاداش دو میلیونی از نایب قهرمانی قهرمانان آسیا نهادهای نظارتی پیگیر هستند، اما ورزشگاه درفشی فر جزو سرمایه پرسپولیس است، 20 روز وقت گذاشتم و از معرض وقت گرفتم تا در نهایت بتوانم سند این ورزشگاه را بگیرم. معارضین درفشی فر من را تهدید کردند اما برای این ورزشگاه سند تک برگ گرفتم.

* زندگی‌ام را برای برگردان اموال پرسپولیس گذاشتم

وی افزود: ورزشگاه شهدای گمنام هم جزو اموال پرسپولیس شد. از سال 92 آپارتمان‌هایی در چیذر روی زمین مانده بود که با تلاش‌های خود این آپارتمان‌ها را هم جزو اموال باشگاه کردیم. زندگی‌ام را برای برگردان اموال پرسپولیس گذاشتم.

رسول پناه افزود: از نهادهای نظارتی خواستم به بحث اموال ورود پیدا کنم، زیرا آنها متعلق به مردم هستند. در دو سه هفته آینده اخباری در باره اموال پرسپولیس اطلاع‌رسانی می‌شود.

* باید افراد بزرگی به عضویت پرسپولیس دربیایند

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چرا برخلاف پرسپولیس افراد جدیدی به عضویت هیات مدیره استقلال درمی‌آید گفت: از من درباره هیات مدیره سوال نکنید زیرا مسئولیتی در زمینه انتخاب اعضا ندارم. من قبول دارم؛ پرسپولیس تیم بزرگی است و باید افراد بزرگی به عضویت آن دربیایند.

* آن استقلالی متمول از این باشگاه شکایت کرده است

وی افزود: آن عضو هیات مدیره سابق استقلال هم که از وی به عنوان فرد متمول اسم بردید اکنون از این باشگاه شکایت کرده است. هیات مدیره‌ پرسپولیس دیشب تشکیل شد و افراد جدید هم آدم‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری هستند. ما نمی‌خواهیم عضو پولدار به هیات مدیره بیاید بلکه باید فردی پولساز به هیات مدیره پرسپولیس وارد شود،‌ زیرا نمی‌خواهیم از کسی صدقه بگیریم. ما قطعا درآمدزایی انجام می‌دهیم.

* درست نیست یک بازیکن 13 میلیارد بگیرد و دیگری دو میلیارد

رسول پناه در باره از دست رفتن برخی گزینه‌های یحیی گل محمدی در فصل نقل و انتقالات توضیح داد: برخی از این بازیکنان رقم‌های نجومی به ما اعلام کردند. من درباره بازیکنان باید بگویم برخی نفرات ارزش دارند، بعضی مانند شجاع خلیل‌زاده جزو بهترین و باغیرت‌ترین بازیکنان پرسپولیس است. وی مشکلی برای تمدید قرارداد ندارد، اما کادر فنی اعتقاد دارد قرارداد باید به شکلی بسته شود که بین بازیکنان اختلافی نباشد. درست نیست یک بازیکن 13 میلیارد بگیرد و دیگری 2 میلیارد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: برای حفظ حرمت بازیکنان نمی‌خواهیم چنین مسائلی اطلاع‌رسانی شود. مهدی ترابی را می‌خواهیم و امیدواریم با رفع مشکلش در پرسپولیس بماند.

* حق انتفاع ورزشگاه کاظمی در اختیار پرسپولیس است

وی درباره اینکه چرا ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس واگذار نشد، گفت: وزارت ورزش طبق تعاملی که با شهرداری انجام داد، دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا(ع) را به ترتیب در اختیار پرسپولیس و استقلال گذاشت، اما پس از اینکه قرار شد استقلال و پرسپولیس به بورس وارد شوند، دو ورزشگاه را در اختیار ما قرار داد. اکنون ورزشگاه شهدای گمنام و درفشی‌فر در اختیار پرسپولیس هستند و مرغوب‌کار و ورزشگاه دیگری هم به استقلال تعلق گرفت. ورزشگاه شهید کاظمی وقفی و ارزش کارشناسی آن 68 میلیارد تومان است، اما باید بگویم حق انتفاع این ورزشگاه در حال حاضر در اختیار پرسپولیس است.

رسول پناه افزود: به شهردار پیشنهاد کردیم با توجه به هزینه‌های زیادی که در ورزشگاه شهید کاظمی انجام شده است این ورزشگاه تا 5 سال دیگر در اختیار ما باشد، این ورزشگاه 5 ساله در اختیار پرسپولیس خواهد بود اما شهرداری به پرسپولیس گفته همچنان در انتفاع پرسپولیس است. مطمئن باشید همچنان از این ورزشگاه بهره‌برداری می‌کنیم.

* منتظر علیپور برای تمدید قرارداد هستیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد احتمال جدایی 5 بازیکنان پرسپولیس اظهار داشت: در قرارداد این بازیکنان بندی وجود دارد که در صورت داشتن پینشهاد خارجی می‌توانند با پرداخت درصد و مبلغی از پرسپولیس جدا شوند و این موضوع ارتباطی به من ندارد. اکنون هم قول می‌دهم بشار رسن در پرسپولیس می‌ماند، منتظر هستیم علی علیپور هم به باشگاه بیاید و قراردادش را تمدید کند.

* امیری برای ماندن و رفتن دودل است

وی در باره احتمال جدایی وحید امیری توضیح داد: وحید امیری پیشنهادی از قطر برای ما آورده است، اما برای جدایی و یا ماندن در پرسپولیس دودل است. این بند حق امیری بوده و هیچ کس نمی‌تواند با آن مخالفت کند زیرا در قراردادش آمده است.

* عده‌ای در فضای مجازی پرسپولیس را تخریب می‌کنند

رسول پناه در باره دلیل ناراحتی و استعفای گل محمدی توضیح داد: گل محمدی چه زمانی استعفا داد؟ حرفی که به من می‌زنید بنزین روی آتش است. عده‌ای در فضای مجازی پرسپولیس را تخریب می‌کنند و هوادار حواسش جمع باشد. تیممان در اوج است و اجازه نمی‌دهیم آسیبی به آن برسد.

* از ترابی فعلا نمی توانیم درآمدزایی داشته باشیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چرا در قرارداد مهدی ترابی بندی وجود نداشت تا پرسپولیس بتواند مانند فروش علیرضا بیرانوند از این بازیکن هم درآمدزایی کند، اظهار داشت: این بند در قرارداد ترابی هم بود، اما وی با توجه به اینکه قبل از اتمام فصل 90 درصد قراردادش را نگرفته، اقدام به فسخ قرارداد کرد. به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توانیم از وی درآمدزایی داشته باشیم.

* کارگزار نتواند 110 میلیارد را بدهد قرارداد فسخ می شود

وی درباره هزینه‌های باشگاه پرسپولیس از شرکت آتیه داده پرداز گفت: مدیر عامل قبلی باشگاه 15.5 میلیارد تومان از آتیه قرض گرفته بود که ما این قرض را به پیش‌درآمد تبدیل کردیم و در الحاقیه قرارداد هم آوردیم. تاکنون 38 میلیارد هم از این شرکت گرفته‌ایم که مجموع دریافتی‌مان را به 53 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رساند. اگر یک روز از تاریخ پرداختی کارگزار بگذرد باشگاه پرسپولیس می‌تواند از این قرارداد خارج شود. همین موضوع که اگر کارگزار نتواند کمتر از 110 میلیارد تومان به ما بدهد قرارداد را به طور خودکار قرارداد فسخ می‌کنیم، از چک تضمینش بیشتر است.

رسول پناه ادامه داد: خبرگزاری‌ها متن قرارداد و فهرست تاریخ پرداختی‌ها را اعلام کرده‌اند. اگر کارگزار بتواند 150 میلیارد تومان درآمدزایی کند 110 میلیارد به عنوان کف درآمد برای ما است و سایر مبالغ در اختیار شرکت طرف قرارداد خواهد بود.

*مبلغ ترابی را قبول کنیم تمرکز تیم بهم می ریزد

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: مدیر برنامه‌های ترابی به نظر می‌رسد قراردادی را با یک باشگاه قطری امضا کرده است و شب گذشته وی به من زنگ زد و گفت یکی دو روز مهلت بدهید و اگر شرایط سفرم فراهم نشد، به پرسپولیس برمی‌گردم. اگر مبلغ بالایی که ترابی به پرسپولیس پیشنهاد داده قبول کنیم تمرکز تیم بهم می‌ریزد. خودتان را جای من بگذارید و تصور کنید پدر خانواده‌ای 5 پسر دارد، نباید تمرکز تیممان را با قبول پیشنهاد بالای ترابی بهم بریزیم.

وی افزود: با بشار رسن توافق کردیم مبلغی به قراردادش اضافه شود و قراردادش را تمدید کنیم،‌ حالا هم منتظر این هستیم که قراردادش را تمدید کند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.