توصیه های امام عسکری به شیعیانش/ استاد مومنی

توصیه های امام عسکری به شیعیانش/ استاد مومنی
سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی با موضوع توصیه هایی از امام عسکری(علیه السلام)
در جلد هفتاد و هشت بحار الانوار و مناقب ابن شهر آشوب دو مطلب از امام عسکری (ع) آمده که هر دو این مطالب حتی امروزه نیز کاربرد دارند و بسیاری از آفات جامعه از رعایت نکردن این امور است.
۱. امام خطاب به شیعیان می فرمایند : «شما باید همواره موجب سربلندی ما باشید و برای ما آبرو بیاورید. هر بدی را با عملتان از ما دور کنید تا شیعه در جهان دارای افتخار باشد.»
۲. امام عسکری (ع) به ابن بابویه قمی نامه ای می نویسد و در آن نامه بیست موعظه برای ایشان بیان می کند. از میان این مواعظ مورد هجدهم بسیار مهم است و آن این است که، «برتو باد نماز نافله ی شب که سفارش رسول خدا (ص) و علی (ع) است. اگر کسی بتواند این نماز را بخواند و آن را سبک بشمارد از ما نیست.»
کسانی که نماز شب می خوانند از استرس و نگرانی های روزمره دور بوده و آفت های جامعه ی امروزی را نخواهند داشت. در سلوک شبانه حکمت هایی نهفته است که لازم است که شیعیان به آنها دست پیدا کنند.
مورد نوزدهم از این مواعظ، تشویق و سفارش به صبر است. صبر در عبادت و بندگی، صبر در گناه و صبر بر مصیبت از اقسام صبر است که بسیار سفارش شده است.
مورد بیستم انتظار فرج است. انتظاری واقعی و حقیقی که علاوه بر دیگران مسئولیت سنگینی بر عهده ی شیعیان است. امام زمان (عج) برای شیعه دعا می کند و ما نیز موظفیم برای ظهور دعا کنیم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.