تولد پیامبر اکرم(ص)/ استاد الهی قمشه ای

تولد پیامبر اکرم(ص)/ استاد الهی قمشه ای
سخنرانی استاد الهی قمشه ای با موضوع "تولد پیامبر"
هر نعمتی مقدمه ای است بر نعمتی دیگر و به اصطلاح فلاسفه هر صورتی «ماده» است برای صورت برتر و هر چیزی که ماده است، قابلیت دارد به چیز بهتری تبدیل شود؛ مثلا گندم ماده برای نان است.
مهم ترین واقعه و نقطه اوج همه این نعمت ها آنجایی است که می فهمیم خلقت انسان بی هدف نبوده و همه این نعمت هایی که به انسان داده شده است برای رسیدن به آن مقصود غایی و نهایی است؛ یعنی آدمیّت ما مرهون آمدن انبیاء است.
دنیای مادی امروز مانند طوفان نوح شده است؛ یعنی هجوم اشتغالات و غفلت ها به صورتی شده است که حتی در عباداتمان هم توجه کافی نداریم. این نمازهای پنج گانه روزانه فرصتی برای توبه است تا ما پاک شویم و این یک لطف خاص از جانب خداوند در حق انسان است.
همه ادبیات فارسی حمد و نعت رسول است. رسول به معنای نقطه اوج مقام خلافت انسانی است و یک سایه ای از آن مقام خلافت انسانی در دل ما نیز هست. هر چیزی را که انسان ستایش کرده است ستوده و منتخب بوده است. بنابراین اگر بگوییم همه ادبیات جهان در ستایش انسان کامل و آرمانی است سخن گزافی نیست. سایه خدا در زمین عقل است و نبی هم خودش را و هم همه انسان ها را از گرفتاری ها آزاد کرده است. برای مقام انسانی هیچ سقفی نیست و اصل رسیدن به مقام نبوت به عشق بر می گردد.
ما مسلمانان با داشتن وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) و داشتن کتاب مقدس قرآن باید زیباترین جامعه را داشته باشیم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.