مستند زنانی با گوشواره های باروتی

مستند زنانی با گوشواره های باروتی
«زنانی با گوشواره‌های باروتی» نام مستندی است که درباره خانواده اعضای داعش در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ ساخته شده‌است. کارگردان این مستند رضا فرهمند است. نورالحلی روزنامه‌نگاری است که در اکثر مواقع در این مستند جلوی دوربین قرار می‌گیرد.
موضوع مستند زنانی با گوشواره های باروتی درمورد زنان و کودکان در جنگ عراق و داعش است ، داستان یک خبرنگار به نام نورا را روایت میکند که در زمان جنگ شروع به تهیه گزارش خبر میکند و با زنان عراقی جنگ زده و زنان داعشی روبرو میشود. این مستند به قول عوامل فیلم تصاویر به گونه ای می باشند که تا کنون در هیچ مستند یا فیلمی به نمایش در نیامده است و این مستند اولین اثری می باشد که همچین صحنه هایی از زنان و کودکان را به نمایش می گذارد.
مستند زنانی با گوشواره‌های باروتی در میان همه آنچه که تا به اکنون درباره داعش گفته شده متمایز است. نور مدخل ورود مخاطب به سوژه‌هایی است که کمتر از آنان تصویری دیده ایم؛ زنان داعشی، آنان که روزگاری به امید گسترش خلافت اسلامی پای در رکاب مردانشان گذاشته‌اند. کسانی که به شهادت اطلاعات داده شده در فیلم، حرمتی برای زنان قائل نبوده‌اند. حال که قدرت پوشالی دولت خلافت برملا شده است و از آن همه ادعا هیچ نمانده، زنان مانده‌اند و آواره‌گی و سراب رویاهای از دست رفته. مستندساز خود به سراغ زنان داعشی نرفته است بلکه نور را واسطه کرده است تا به همراهی او روایت‌گر آنان باشد. مستندساز از کنار هم قراردادن نور و زنان داعشی تلاش کرده به نگاهی انسانی و بی‌طرف برسد.

عوامل ساخت و تولید اثر :
به تهیه کنندگی : مرتضی شعبانی. تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم.تدوین شده توسط : رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی. آهنگساز و موسیقی :کریستف رضاعی. صدابرداری: کیومرث محمدچناری. صداگذار: حسن مهدوی. گروه تحقیق و پژوهش: مصطفی سیفی، رضا فرهمند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.