معرفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

معرفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
فیلم معرفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ( بزودی فیلم با کیفیت معرفی دانشگاه قزوین جایگزین می گردد)

دانشگاه بین المللی امام خمینی رحمه الله علیه،‏ از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است که باید آن را دستاورد انقلاب اسلامی و مولود مبارک آن دانست. این دانشگاه که به نام مقدس بنیانگذار جمهور اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) مزین است، در سایه­ی اراده و تلاش خالصانه مسؤولان آن می کوشد ضمن کمک به گسترش تحصیلات آموزش عالی در ایران، به تربیت متخصصان متعهد برای خودکفایی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی و جهان پرعظمت اسلام بپردازد و بر پایه‏ی یک رسالت جهانی به موازات نشر علوم، فنون و ترویج معارف اصیل اسلامی در سطح بین المللی، زمینه های لازم را برای توسعه تحقیقات و نوآوری در ایران و انتقال آن به کشورهای اسلامی فراهم آورد.

اهداف تاسیس دانشگاه
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اهداف متعالی تاسیس شده و مسئولین دانشگاه از ابتدا تاکنون تمام تلاش و سعی خود را برای تحقق این اهداف مقدس معطوف داشته اند که بحمدا... اکنون با رشد مستمرشاخص های کیفی، دانشگاه در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

این دانشگاه، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن و معارف اسلامی که بزرگترین حامی علم و عالم در جهان است و در راستای احیای شیوه های تعلیمی و تبلیغی آن، به عنوان مؤسسه ای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اهداف زیر تأسیس شده است:

گسترش و تحقق فرهنگ اسلامی در جهان اسلام
نشر فرهنگ و معارف اسلامی در سطح بین المللی
شناساندن شخصیت های جهان اسلام برای تعمیق فرهنگ اسلامی
بهره گیری از علوم و فنون در راستای فرهنگ اسلامی
تربیت متخصصان متعهد به منظور خود اتکایی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی
کمک به گسترش تحصیلات عالی در ایران
کوشش در فراهم نمودن زمینه های لازم برای توسعه تحقیقات، نوآوری، انتقال و جذب فناوری در ایران و سایر کشورهای اسلامی به موازات نشر علوم و فنون و فرهنگ و معارف اسلامی در سطح بین المللی.

تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که "دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است." و توجه ریاست محترم جمهور در سفر استانی خردادماه سال ١٣٨٥ نسبت به دانشگاه منجر به تدوین و تصویب سند چشم انداز پنج ساله دانشگاه در اردیبهشت ماه سال ١٣٨٦ گردید که هم اکنون سند راهبردی دانشگاه جهت توسعه کمی و ارتقای کیفی تا سال ١٣٩١ محسوب می شود.
تاریخچه دانشگاه

دانشگاه، فعالیت آموزشی خود را در سطح محدود از سال ١٣٦٢ و با عنوان دانشگاه بین المللی اسلامی آغاز کرد. در سال ١٣٧٠ با دستور صریح وزیر وقت علوم، دانشگاه با مجتمع آموزش عالی دهخدا ادغام گردید و به دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تغییر نام یافت.
ارکان دانشگاه

ارکان دانشگاه بین المللی امام خمینی شامل هیأت امنا، رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه است. اعضای هیأت امنای دانشگاه را، رئیس جمهور به عنوان رئیس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نایب رئیس و ٦ تا ٨ نفر از وزیران، نمایندگان مجلس و سایر شخصیت های برجسته علمی و کشوری و همچنین استاندار تشکیل می دهند.


دانشکده های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده علوم پایه
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشکده معماری و شهرسازی
دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی
مرکز آموزش زبان فارسی -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.