میلاد حضرت زینب(س)/ آیت الله مظاهری

میلاد حضرت زینب(س)/ آیت الله مظاهری
سخنرانی آیت الله حسین مظاهری با موضوع میلاد حضرت زینب سلام الله علیها

همه می دانید حضرت زینب سلام الله علیها علت مبقیه تشیع است و اگر ایشان نبودند به قول امام حسین علیه السلام، اسلامی نبود. شهادت امام حسین علیه السلام ریشه دشمن را کند و با قدرت و شهامت حضرت زینب سلام الله علیها آن شهادت، سراسری و اثر خود را بر تمام دورانها گذاشت و تشیع را زنده کرد.
حضرت زینب سلام الله علیها باب الحوائج است و توسل به ایشان گره های کور را باز می کند.
قدرت، شجاعت و شهامت به سه قسم تقسیم می شود. یک قسمت قدرت ظاهری است، دوم تسلط بر نفس اماره، سوم اینکه خود را نباختن در جذر و مد روزگار.
به طرز بالا و کامل هر سه قسمت قدرت و شجاعت برای حضرت زینب سلام الله علیها است.
با قدرت در جبهه اش پیروز و خوب قافله سالاری کرد. در مقابل ابن زیاد می ایستد و می گوید مادرت به عزایت بنشیند. می گوید در این سفر جز خوبی و زیبایی از خدا چیزی ندیدم.
زینب مظلومه رذائل نداشت. توانسته بود مقامات را یکی بعد دیگری طی کرده و به مقام لقا و فنا برسد. یک زن فوق العاده متشخص است. در مدینه و تمام عمر تشخص زینب سلام الله علیها نمره اول است. در قضیه کربلا تمام این تشخص ها را فدای اسلام و راه حسین علیه السلام کرد. در تسلط بر نفس اماره و هوا و هوس بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها کسی را نمی توانی پیدا کنی مثل حضرت زینب سلام الله علیها.
در جذر و مد روزگار آنجا که باید حرف بزند حرف می زند. آنجا که باید گریه کند گریه می کند. آنجا که باید پرستاری کند پرستاری می کند.
مصیبت های کربلا همه سرمشق و پند است. آدم می سازد. ببینید زینبی که این همه داغ دیده در روز یازدهم محرم و ادامه راه در میان این لشکر خشن دیندار خوارجی که نشانه آن این طالبان و داعش فعلی است چگونه ایفای نقش می کند؟ رفتار و عملکرد زینب سلام الله علیها همه روانشناسان و روانکاوان را مات و مبهوت کرده.
زینب سلام الله علیها تالی تلو امام حسین علیه السلام است. فرقش این است که امام ولایت دارد ولی زینب به واسطه امام ولایت دارد.
زینب مظلومه یک سال در مدینه بود و انقلاب کرد ولی یزید او را به شام تبعید کرد و در آنجا رحلت نمودند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.