جاذبه های گردشگری امام زاده سلطان محمد عابد گناباد

جاذبه های گردشگری امام زاده سلطان محمد عابد گناباد
بقعه امامزاده سلطان محمد عابد مربوط به سده ۱۰ هجری قمری است و در ۲۴ کیلومترى جنوب شهرستان گناباد در شهر کاخک واقع شده است.

ایشان را برادر حضرت امام رضا (علیه السلام) مى‌دانند؛ ولى چنان‌ که از قرائن برمى‌آید وى محمد بن جعفر الصادق (علیه السلام) عموى بزرگوار امام رضا (علیه السلام) است که به «محمدالعابد» شهرت داشته است.
احتمال قوی می رود شخصیت مدفون در این بقعه سیدجلیل القدر امامزاده عظیم الشأن حضرت ابوجعفرمحمد بن موسی بن احمد الاعرابی بن القاسم بن حمزه بن الامام موسی الکاظم (علیه السلام) باشد. وی بنا به گفته علمای انساب سیدی جلیل و شاعری ممدوح و سرپرست سادات طوسی بود، جملگی علمای انساب او را ستوده و نوشته اند که وی یکی از سرشناسان سادات و نقبای طوس بوده که فرزندی نیز به نام حمزه داشته که مکنی به ابوالقاسم بود و پس از پدر نقابت طوس را به عهده داشته است.
از این رو از آنجائیکه نقیب در بسیاری از محاورات به عنوان سلطان و خلیفه معرفی شده؛ لذا با وجود وجاهت و سرشناسی امامزاده سیدمحمد (علیه السلام)، احتمال قوی می رود که محمد بن موسی نوه امام کاظم (علیه السلام) با محمد بن موسی بن جعفر (علیه السلام) فرزند او اشتباه گرفته شده باشد.

این امامزاده در کاخک مرکز بخش کاخک واقع‌ در شهرستان گناباد جنوبی ترین شهرستان در استان خراسان رضوی است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط