قله های تلاوت/ استاد ابوالعینین شعیشع

قله های تلاوت/ استاد ابوالعینین شعیشع
معرفی برجسته ترین تلاوت های قاریان جهان، این برنامه به معرفی فرازهایی از تلاوت های زیبا و برجسته استاد ابوالعینین شعیشع می پردازد.
استاد ابوالعینین شعیشع یکی از مفاخر جهان قرائت قرآن کریم است که یکی از شاهکارهای تلاوت ایشان، قرائت سور مبارکه شمس و قصص است که در سال ۱۹۵۹ میلادی در مسجد امام حسین (ع) قاهره مصر به مدت ۲۴ دقیقه به زیبایی هرچه تمامتر اجرا نمودند که یک شاهکار به تمام معنا است.
معمولا قاریان در تلاوت های مجلسی خود هنرنمایی نموده و تلاوت های جذاب خود را در محفل و مجلس اجرا می کنند. اما استاد شعیشع تلاوتی استودیویی و بسیار شنیدنی از سوره مبارکه اسراء دارند که در جریان دعوت از ایشان از سوی کشور سوریه، در استودیوی رادیو دمشق ضبط شده است و بسیاری از دوستداران قرآن کریم با این تلاوت خاطره دارند. رادیویی که چندین تلاوت بسیار شنیدنی از این استاد برجسته قرائت قرآن کریم را در جریان همین سفر ضبط و ثبت نموده است. در این بخش آیه هفتم سوره مبارکه اسراء را می شنویم.
تلاوت زیبای دیگر از استاد شعیشیع آیه شریفه نهم سوره مبارکه اسراء است که درهمین دنباله از استاد در رادیو دمشق ضبط و ثبت شده است، این شاهکار تلاوت که با فراز زیبای"ان هذا القرآن" آغاز شده است، در دهه هفتاد شمسی سالیان متمادی آرم آغازین برنامه سیمای قرآن بود.
استاد ابوالعینین شعیشع آنقدر قدرتمند، لطیف و زیبا تلاوت می نمایند که صدایشان به صورت مستقیم به قلب هر انسان عاشق قرآن کریم نفوذ می کند. یکی از تلاوت های شاهکار ماندگار از ایشان، قرائت سور مبارکه نجم، قمر و رحمن است که در سال ۱۹۵۹ میلادی در مسجد اموی دمشق قرائت نمودند که فرازی زیبا از آن را که بسیار با کیفیت است می شنویم.
برخی از شرکت ها، شبکه ها و مؤسسات در دوران طلایی قرائت قرآن کریم در مصر، در ضبط و ثبت آثار فاخر، درجه یک و ماندگار تلاوت قرآن کریم تأثیر بسزایی داشته و از قراء زیادی تلاوت ضبط نمودند که از جمله آنها استاد ابوالعینین شعیشع است که در سال های جوانیشان در اوج تلاوت، قرائتی با کیفیت از سوره مبارکه مؤمنون از ایشان در رادیو لندن به مدت ۸ دقیقه ضبط شده که فوق العاده شنیدنی است و فرازی از آن را در این بخش می شنویم.

آخرین فراز از تلاوت های بی نظیر استاد شعیشع که در این بخش می شنویم، مربوط به اجرای زیبای سور مبارکه نجم آیات ۳۲ تا آخر، قمر آیات یکم تا ۱۲ و تین آیات یکم تا ششم است که در حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در کاظمین عراق در مراسم ختم دختر پادشاه حجاز در کمال زیبایی تلاوت نمودند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.