همه تحریفات درباره آب و برق مجانی در کلام امام خمینی(ره)

همه تحریفات درباره آب و برق مجانی در کلام امام خمینی(ره)
ماجرای صوت سخنان امام(ره) درباره آب و برق مجانی چیست؟
هرساله با نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شایعه «وعده آب و برق مجانی» منتسب به بنیانگذار انقلاب توسط برخی رسانه‌ها داغ می‌شود و اصرار دارند به افکار عمومی بقبولانند که امام خمینی(ره) اولین شخصی بودند که وعده «آب و برق مجانی» را مطرح کردند و با چنین وعده‌هایی بود که مردم با انقلاب اسلامی همراه شدند.
اما برخلاف شایعات، امام خمینی(ره) در سخنرانی خود در بهشت زهرا(س) هیچ صحبتی پیرامون رایگان شدن آب و برق مطرح نکردند. فیلم کامل این سخنرانی و مراجعه به روزنامه‌های فردای آن روز که متن کامل سخنرانی ایشان را منتشر کردند این موضوع را تایید می‌کند که رهبر کبیر انقلاب اصلا در بهشت زهرا(س) درباره آب و برق مجانی صحبتی نکردند. متن کامل تمام سخنرانی‌های امام خمینی(ره) از سال ۴۲ نیز در مجموعه ۲۱ جلدی «صحیفه امام» موجود است که به‌راحتی امکان جست‌وجوی اینترنتی آن فراهم شده و در آنجا نیز چنین وعده‌ای در سخنرانی امام در بهشت زهرا(س) دیده نمی‌شود.
امام خمینی(ره) در مجموع ۳ بار پیرامون آب و برق رایگان آن هم برای مستضعفان و اقشار کم‌درآمد سخنانی ایراد کردند که هر سه آن‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. البته ایشان همیشه تاکید داشتند که هدف اصلی انقلاب اسلامی این مسائل مادی نبوده و آنچه مهم است رشد و کمال انسان‌هاست.
اولین بار ایشان در ۱۰ اسفند (حدود یک ماه پس از ورود به ایران) و در مدرسه فیضیه قم در این باره صحبت کردند. درواقع، فایل صوتی امام درباره آب و برق مجانی که در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده، فایل صوتی سانسور و منقطع شده‌ای از سخنرانی ایشان در مدرسه فیضیه قم در ۱۰ اسفند است که می‌فرمایند به وعده دولت موقت مبنی بر مجانی شدن آب و برق رایگان دل خوش نکنند چرا که آن چیزی که اصل است رسیدن به انسانیت و کمالات معنوی است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.