استعمار قرآنی، راهکار جامعه قرآنی/ آیت الله جوادی آملی

استعمار قرآنی، راهکار جامعه قرآنی/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 استعمار قرآنی، راهکار جامعه قرآنی
💠 (استعمار) از مقدس ترین واژه های قرآنی است؛ وقتی به دست ستمکارها افتاد، از پلیدترین واژه ها در آمد! خدا فرمود: من شما را استعمار کردم، یعنی چه؟ یعنی زمان و زمین را مزیّن کردم به مسائل علمی؛ شما را هم مجهز کردم به نیروی تدبیر. شما را آوردم در زمین، از شما به جِدّ خواستم زمین را آباد کنید؛ (و استعمرکم فیها). من به جِد خواستم زمین را آباد کنید، هیچ احتیاجی به دیگری نداشته باشید؛ هر جا هم که نفس می کشید، روزی همان جاست! اگر این آیات قرآنی معنای خودش را خوب در جامعه پیاده می کرد، تحریم و امثال تحریم یک فُسون و فَسانه بود! آنوقت کلّ اطراف ایران را دیوار بکشند، ما در اینجا کاملاً می توانیم تامین کنیم؛ اگر قرآنی باشیم! چون همه چیز در این مملکت هست.
فرمود: من به جِدّ از شما خواستم آباد کنید، (هو انشاکم من الارض و استعمرکم فیها)*. من استعمارکردم؛ من مستعمِرم،شما مستعمَر من هستید، من به جِد از شما خواستم زمین را آباد کنید. یعنی چه؟ یعنی همه امکانات را آفریدم، یک؛ همه هوش و استعداد را به شما دادم، دو؛ برای اینکه گدای دیگران نباشید،روی پای خودتان بایستید که به آن اقتصاد مقاومتی می گویند؛ یعنی کسی که (دارد) مقاوم است، کسی که (ندارد) چه مقاومتی می کند، این سه. اما همین واژه مقدس قرآنی جزء پلیدترین واژه ها شده است! آنها که بیگانه هستند، می گویند زمان و زمین مال شما، نیرو مال شما، همه چیز مال شما؛ برای ما کار بکنید که معنای (استعمار منحوس) همین است. امّا (استعمار قرآنی) این است که تمام امکانات مال خدا، به شما داد؛ آقای خودتان باشید. فرمود: ما از شما می خواهیم که زمین را آباد بکنید.
این همه آبها هدر می رود! بارها به عرضتان رسید؛ (علوفه یعنی علوفه)، یعنی علف؛ این که دیگر انرژی هسته ای نیست! این را ما از خارج وارد می کنیم!! لبنیات ما گران است، دام ما گران است، گوشت ما گران است؛ آدر حالی که ما هزارها هکتار همسایه دیوار به دیوار دریا هستیم! فقط عُرضه و مدیریت می خواهد. علوفه را ما از ترکیه وارد بکنیم، یعنی چه؟!
غرض این است که قرآن تمدن می آورد و تمدن ما در تدین ماست؛ یعنی خدا می گوید من همه چیز به شما دادم، شما خلیفه من هستید، نماینده و قائم مقام من هستید؛ زمین را آباد کنید، آقا باشید! این که گفته شد قرآن مهجور است، نه برای اینکه ما قرآن حفظ کنیم و جایزه بگیریم؛ معنای جامعه قرآنی این است!

📌 سوره هود / آیه ۶۱
✴ بیست و نهم بهمن . روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی
📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم
📆 قم ؛ ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط