دینت را به دست ما حفظ کن!/ آیت الله جوادی آملی

دینت را به دست ما حفظ کن!/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 دینت را به دست ما حفظ کن!
💠 در شب های ماه مبارک رمضان ؛ آدم وقتی مهمان صاحبخانه شد، صاحبخانه می گوید چه میل دارید؟ این ماه مبارک رمضان ، ماه ضیافت است؛ اینها که در سرزمین مکه به حج و عمره موفق می شوند، جزء ضیوف الرحمن اند؛ اینها که در ماه مبارک رمضان به فیض روزه گرفتن موفق هستند، جزء ضیوف الرحمان هستند.
در شب های ماه مبارک رمضان، دعایی که به ما گفتند بخوانید این است که...؛ شما مهمان هستید، از صاحبخانه هر چه بخواهید به شما می دهد. بگوئید: خدایا! تو که دست از خیر بر نمی داری، تو که دینت را حفظ می کنی، قرآنت را حفظ می کنی، بیان عترت ات را حفظ می کنی؛ آن توفیق را بده که دین تو به دست من حفظ بشود، نه اینکه من در کنار سفره دیگری بنشینم! (اللّهمّ اجعلنی ممّن تنتصر به لدینک و لا تستبدل بی غیری)*. خدایا! یقیناً تو دینت را حفظ می کنی، عترت ات را حفظ می کنی، حسین بن علی ات را حفظ می کنی؛ همه را حفظ می کنی. ممکن نیست اینها از دنیا رفتند، آثارشان هم برود؛ آثارشان برای همیشه زنده است. آن توفیق را بده که دینت به وسیله من و به دست من زنده بشود، دیگران در کنار سفره من باشند؛ اینکه چیز بدی نیست!
اینکه مال نیست که انسان بگوید به من ثروت بده، دیگران کنار سفره من بیایند! این علم است؛ شما از خدا بخواهید عالم بشوید، دیگران از کتاب شما استفاده کنند؛ این چیز بدی نیست! این جزء دعاهای نورانی شب های ماه مبارک رمضان است. خدایا! آن توفیق را بده من کلمات علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) را بفهمم، کلمات ائمه را بفهمم، معنا کنم، ترجمه کنم، بنویسم که دیگران استفاده کنند؛ این که چیز خوبی است!
-------------------------------------------
📌 الکافی / جلد ۴ / صفحه ۱۶۲
📋 درس اخلاق
📆 قم ؛ ۱۳۹۸/۰۹/۲۱ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.