می توانیم میزبان خدا شویم/ آیت الله جوادی آملی

می توانیم میزبان خدا شویم/ آیت الله جوادی آملی
سخنرانی آیت الله جوادی آملی
🔰می توانیم میزبان خدا شویم
💠 خدای سبحان فرمود: اینطور نیست که همیشه من میزبان باشم، شما مهمان؛ شما هم می توانید میزبان من باشید، آن هم زمان و زمین ندارد. همانطوری که سفره عام خدا زمان و زمین نداشت، ولی ضیافت های خاصش زمان و زمین داشت، میزبانی خدا هم یک میزبانی عام است که زمان و زمین ندارد، یک میزبانی خاصی است‌. هر وقت انسان موحد تامّ شد، از غیر خدا برید و گفت (الله)؛ من الهی ام، نام من الهی است و ذکر من الهی است، اله جویم و حق خواهم و مانند آن؛ اگر چنین شد در همه زمان و زمین میزبان خداست و خدا در این دل راه دارد؛ که فرمود: خدا با مومنین است، خدا مومن را رها نمی کند.
و یک میزبانی خاص است که آن دیگر زمین خاصی ندارد، زمان مخصوصی هم ندارد؛ فرمود: (انا عند المنکسره قلوبهم)*. اگر قلبی بشکند و بگوید خدا، اگر دلی بشکند، از غیر خدا بگسلد و از همه جا دست بشوید و بگوید خدا؛ این دل میزبان من است، در این دل فیض من، فوز من، قدرت من و عنایت های من ظهور می کند.
اگر صائمی توفیق داشت که سحرها را دریافت، روزها را دریافت و خیال نکرد که پایان دنیا قبر است، قلبش شکست و فهمید که از غیر خدا کاری ساخته نیست، این قلب میزبان خداست؛ (انا عند المنکسره قلوبهم). حالا خدا که مهمان این قلب شد، این قلب را چگونه می آراید و بالنده می کند و کجا می برد، خدا می داند و آن کس که رفته!
--------------------------------------------
📌 منیه المرید / صفحه ۱۲۳
📋 پیام به مراسم نخستین سالگرد شهادت س ر د ا ر حجازی
📆 قم ؛ فروردین ۱۴۰۱ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.