فتحی برای خدا/ آیت الله جوادی آملی

فتحی برای خدا/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 فتحی برای خدا
💠 اما اینکه این عزیزان به این مقام والا دست یافتند و #امام_راحل (رضوان‌ الله علیه) فرمود: #خرمشهر را خدا آزاد کرد، بعد در همان جمله معروف فرمودند: (من‌ بوسه می زنم بر دستی که بالای دست اینها دست خداست)*، که این تعلیق حکم به وصف مشعر به علّیت است، یعنی من آن دست بی دستی خدا را می بوسم؛ سرّش این است که این عزیزان #مهمان_خدا شدند. و چون مهمان خدا شدند، می مانند. ولی قبل از اینکه مهمان خدا بشوند، میزبان خدا بودند.
مهمان خدا شدن، خیلی مقام می خواهد؛ آدم باید آنقدر رشد بکند و بالا برود تا اینکه در بین #ضیوف_الرحمان قرار بگیرد، مهمان خدای سبحان بشود. اما مهماندار خدا شدن، میزبان خدا شدن، مهمانی خدا را پذیرفتن و میزبان آن حضرت شدن؛ این کار هر کسی نیست.
این #شهیدان این خصیصه را داشتند که اول میزبان وجه خدا شدند، مهماندار شدند، مهمانی خدا را قبول کردند؛ بعد مهمان خدا شدند. این عزیزان فقط می گفتند: (خدا)! این قلبی که جز به نام خدا نتپد، در اینجا لطف خدا حضور دارد؛ این #قلب_شکسته است، ذات اقدس اله فرمود: (انا عند المنکسره قلوبهم)*. دلی که بشکند و به هیچ جا تکیه نکند؛ (چون هیچ کسی قدرت نداشت؛ آنکه قدرت داشت که امکان دسترسی نبود، این هم در کنارش بود که قدرت نداشت!) اینها جداً می گفتند: _خدا_ ! پس اول این دلها میزبان خدا بودند، بعد لطف الهی شامل حالشان شد؛ فرمود: این بار من آمدم، بار دیگر شما به بازدید من بیائید؛ این است که اینها رفتند، (احیاء عند ربّهم یرزقون)*.
---------------------------------------------
📌 صحیفه امام / جلد ۱۶ / صفحه ۱۴۳
📌 منیه المرید / صفحه ۱۲۳
📌 سوره آل عمران / آیه ۱۶۹
📋 دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و اعضای ستاد سوم خرداد
📆 قم ؛ ۱۳۸۶/۰۲/۱۵
✴ سوم خرداد . سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط