روحانیت، نظیر امام راحل باشند/ آیت الله جوادی آملی

روحانیت، نظیر امام راحل باشند/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 روحانیت، نظیر امام راحل باشند
💠 عالمان ماندگار، اولوا الالباب هستند، اولوا الابصار هستند، خردورز هستند، عاقل هستند؛ کاسب نیستند، حرفه ای نیستند، دین فروش نیستند، نماز فروش نیستند، علم فروش نیستند، انسان هستند. چون انسان هستند، جامعه انسان شناس است؛ و طعم انسانیت را درک می کند، رایحه دل انگیز انسانیت را درک می کند و به دنبال او حرکت می کند؛ می شود (و جعلنا له نوراً یمشی به فی النّاس)*.
دلی که لبریز از معرفت است، دیگر نه به جیب زید نگاه می کند نه به کیف عمرو؛ نه این باند را و نه آن باند را: سیاست‌مدار هست مثل سیّد مدرّس، اما سیاست‌باز نیست، گرفتار این و آن نیست، گرفتار باندبازی نیست؛ آدم است! این ملت اگر چنانچه (آدم) ببیند، همان کاری که درباره امام کردند، نسبت به انقلاب تا آخرین نفس هستند، هیچ خطری این مملکت را تهدید نمی کند. قسمت مهم رسالت به عهده #حوزه است؛ حوزه باید (آدم، آدم، آدم، آدم، آدم)، آدم تربیت کند! اگر این علماء به جایی رفتند، فوراً اختلاف انداختند... ؛ هر جا شما می بینید، یک گوشه اش یک‌ روحانی است، اَحدُ طرفَی الاختلاف این است! اینجا معلوم می شود که ما نتوانستیم منتظر ظهور حضرت باشیم!
مردم اگر ببینند این روحانی نماینده امام زمان است، همانطوری که درباره امام دیدند، همانطوری که انقلاب کردند، همان طوری که دفاع مقدس هشت ساله را طی کردند؛ شما الآن بعضی از قبرستان ها می روید، دو ردیف از یک خانواده هستند؛ یک موشک که آمده؛ یک خانواده را، جدّ را، جدّه را، پدر را، نوه را، ...؛ ده _ یازده نفر از یک خانواده غرق شدند؛ اینها را مردم تحمل کردند، مگر نبود؟! وقتی چند دقیقه این فضای کرمانشاه را شیار کردند از بس آمدند و رفتند و بمباران کردند؛ آن پیرمرد وقتی از زیر آوار در آمده، همین که نفس داشت، گفت: (امام! تا زنده ام، به نام تو)!! خُب همین مردم بودند!
بهترین ابزار ما تقوای ماست. آن‌وقت چنین طلبه ای می شود (جعلنا له نوراً یمشی به فی النّاس). آدم وقتی این طلبه را نگاه می کند، مثل اینکه روح الله موسوی را نگاه می کند، مثل اینکه ( امام_خمینی ) را نگاه می کند!
📌 سوره انعام / آیه ۱۲۲
📋 سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم
📆 قم _ دفتر مقام معظم رهبری ؛ مهر ۱۳۸۲ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط