نعمت اقتصاد و امنیت/ آیت الله جوادی آملی

نعمت اقتصاد و امنیت/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 نعمت (اقتصاد) و (امنیت)
💠 این بهترین فرمایش حضرت (رسول اکرم (ص)) بود که در سرزمین منا ایراد کرد؛ (و النّصیحه للائمه المسلمین و اللّزوم لجماعتهم). تفرقه نیندازد، کاری که ایجاد تفرقه می کند، بازار را ملتهب می کند، جامعه را ملتهب می کند؛ این کار را نکند!
می بینید بهترین نعمتی که ذات اقدس اله برای مردم مکه در کنار کعبه قرار داده است، فرمود: این مساله عبادت سرجایش محفوظ است، کعبه قبله مسلمین است، کعبه مطاف مسلمین است؛ امّا خدای سبحان به شما دو نعمت مهم در کنار این کعبه داد؛ (فالیعبدوا ربّ هذا البیت . الّذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف)*. فرمود: خدا را شکر کند اقتصاد مردم را تامین کرد، یک؛ امنیت مردم را تامین کرد، دو.
آنکه به اقتصاد آسیب می رساند،گران می کند، تحریم می کند، جامعه را می لرزاند، امنیت را به هم می زند، امانت را به هم می زند؛ این بر خلاف قرآن دارد عمل می کند. مستحضرید در این سخنرانی مهم که وجود مبارک پیغمبر سخنران است، آن هم در منا که مردم از اقطار عالم جمع شدند برای انجام فریضه #حج ، و در منا آن مراسم را انجام دادند، آمدند پای سخنرانی بهترین سخنران عالم، این حرف‌ها را دیگر زد!! این را هم مرحوم کلینی نقل کرد*، هم مرحوم ابن بابویه قمی*.
-------------------------------------------
📌 سوره قریش / آیات ۳ و ۴
📌الکافی / جلد ۱ / صفحه ۴۰۳
📌 الامالی للصدوق / صفحه ۳۵۰

📋 درس اخلاق
📆 دماوند ؛ ۱۳۹۷/۰۴/۲۱ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.