زیبایی‌های پارک جنگلی مکیدی ارسباران

زیبایی‌های پارک جنگلی مکیدی ارسباران
زیبایی‌های پارک جنگلی مکیدی ارسباران
دره مکیدی (مکیدی دره‌سی) دره‌ای جنگلی و سرسبز است که در میان جنگل‌های ارسباران در شمال استان آذربایجان شرقی و در شهرستان کلیبر واقع شده‌است. دره مکیدی که در میان خود پارک جنگلی مکیدی را جای داده است، به دلیل وجود چشمه سارهای فراوان و آب و هوای خوش از مکان‌های مورد علاقه گردشگران است که هر چه از شرق شهرستان کلیبر به غرب یا شمال آن نزدیک می‌شویم به انبوهی جنگل افزوده و نواحی استپی جنگل کمتر می‌شود.

پارک جنگلی حصارشده‌ای که در این دره ایجاد شده‌ است، این مکان را مورد توجه گردشگران قرار داده‌است. پارک جنگلی مکیدی از قلعه درسی و تا جنگلهای آینالو در کنار ارس را در برگرفته است.

وجود میوه‌های گوناگون همچون گردو، فندق، تمشک و ذغال‌اخته و همچنین زمزمه پرندگان طبیعت از جاذبه‌های این مکان است و در ارتفاعات این تفرجگاه انواع گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی روییده است، گونه‌های گیاهی چون آویشن، کهلیک اوتی، شیرین بیان، بومادران و … که برای بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی سینوزیت و … مفید هستند، افراد بیشتری را برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این منطقه کشانده است.

راه دسترسی و استراحتگاه

این تفرجگاه درست در پشت کوهستانهای جاویدان قرار دارد که در ادامه راه آسفالته قلعه بابک بعد از گذر از روستای شجاع آباد، هجراندوست، و آغویه و علی آباد به این پارک می‌رسد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.